Kdo může za nehodu? Podívejte se na bouračku, nad kterou si lámali hlavu i likvidátoři

2. 10. 2024

Sdílet

dopravní nehoda, bouračka, auto, bouračka, povinné ručení, Autor: Depositphotos

Některé nehody nevyžadují moc přemýšlení, protože viník je jasný a tím pádem i to, která pojišťovna bude vyřizovat pojistné plnění. Některé havárie ale tak jasné řešení nemají a hlavu si nad nimi lámou i samotní likvidátoři. Jeden takový příklad jsme získali od Slavia pojišťovny, která poskytla i video.

Popisuje nehodu tří vozidel na dvouproudé silnici (Peugeot, BMW a Dacie). Nešlo však o klasickou řetězovou srážku. Prvním aktérem příběhu byl řidič bílé dodávky Peugeot, který jel v dešti příliš rychle a na dvouproudé silnici narazil do levých svodidel. Zůstal tedy stát v levém jízdním pruhu, postupoval podle předpisů a na vozovku umístil výstražný trojúhelník. Za chvíli se k bílé dodávce přiřítilo černé BMW, jehož řidič jel rychleji, než mu dovolovalo počasí, auto i zkušenosti. Lekl se toho, co uviděl před sebou, dostal smyk a vletěl do pravých svodidel. Hned za BMW v deštivém dnu uháněl rychlostí 145 km/hodinu majitel Dacie. Z videa je zřejmé, že ani on se počasím a viditelností moc netrápil. Nejprve nabral BMW, pak ještě Peugeot, a nakonec skončil na střeše, popsal kolizi Václav Bálek, mluvčí Slavia pojišťovny.

Kdo je podle vás viníkem nehody?

Zdroj: Youtube.com

Na první pohled se může zdát, že škodu na ostatních autech způsobil nepřímo řidič Peugeotu, který skončil v levém pruhu. Ten si ale jen způsobil škodu na svém vlastním vozu a na svodidlech, za což by po něm mohl náhradu škody požadovat také správce vozovky, resp. majitel svodidel.

V případě černého BMW byla podle Bálka situace obdobná. Přitěžujícím faktorem ale byla skutečnost, že této nehodě šlo předejít, kdyby byla jízda tohoto řidiče obezřetnější. Podobně tak u řidiče Dacie. Kdyby jel pomaleji a stihl zareagovat včas, měl šanci se nehodě zcela vyhnout, uvedl Bálek s tím, že míra účasti u jednotlivých aktérů havárie byla po prostudování mnoha faktorů následující: BMW 35 %, Dacia 65 % a Peugeot 0 %. 

Následky po této kolizi tak podle něj pojišťovny platily částečně z povinného ručení a částečně z havarijního pojištění (pokud ho měli majitelé aut sjednané). V opačném případě si museli část škody zaplatit sami.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).