Jsem Simona a pomůžu ti vydělat 80 000 Kč. Nenaleťte na nový podvod zneužívající známé jméno

4. 11. 2024

Sdílet

23.8.24 3*/podvod, žena, šok, zděšení, mobil Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

Sociálními sítěmi koluje nový podvod, který zneužívá jméno zakladatelky Zásilkovny Simony Kijonkové. Jde o podvodné reklamy, které byly během října zachyceny zejména na Facebooku a Instagramu a které lákají na snadné zbohatnutí.

Fungují na principu phishingu. Reklamy se začaly objevovat zejména na Facebooku a Instagramu. Mají formu placených inzerátů, které vedou na falešné webové stránky, a informují o údajných možnostech snadného zisku, které mám se svým manželem Jaromírem nabízet. Jde o podvod. Jaromír ani já žádné takové projekty nenabízíme. Aktuálně už situaci řešíme právní cestou, uvedla Kijonková s tím, že plagiáty webů medií či známých institucí vypadají profesionálně a na první pohled jsou od původních stránek k nerozeznání. 

Útočníci se snaží přes podvodné stránky vylákat čísla platebních karet a další citlivé údaje nebo oběť rovnou zmanipulovat, aby jim poslali své peníze.

Každý, kdo se s reklamou nebo falešným profilem setká, by je měl na dané sociální síti nahlásit prostřednictvím patřičného tlačítka a formuláře. Je to nejlepší způsob, jak se proti těmto podvodníkům bránit, uvedla Kijonková.

Podvodnou stránku spolehlivě odhalíte prozkoumáním adresního řádku. Musí být totožná s webem, za který se vydává. Na originální web se nedostávejte přes odkaz, ale ručním zadáním adresy. Podrobnější informace o doméně najdete pod ikonou zámku na adresním řádku.

Pokud narazíte na projekt, který se ohání podporou známé osobnosti, ověřte si, zda o zprávě informuje více zdrojů a zda jsou informace obsažené i na těch důvěryhodných.

Závěrem poradíme používat zdravý rozum. Kdyby bylo možné snadno a rychle pohádkově zbohatnout, tak už si všichni dáváme koktejl na pláži.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).