Sociálními sítěmi koluje nový podvod, který zneužívá jméno zakladatelky Zásilkovny Simony Kijonkové. Jde o podvodné reklamy, které byly během října zachyceny zejména na Facebooku a Instagramu a které lákají na snadné zbohatnutí.
Fungují na principu phishingu. Reklamy se začaly objevovat zejména na Facebooku a Instagramu. Mají formu placených inzerátů, které vedou na falešné webové stránky, a informují o údajných možnostech snadného zisku, které mám se svým manželem Jaromírem nabízet. Jde o podvod. Jaromír ani já žádné takové projekty nenabízíme. Aktuálně už situaci řešíme právní cestou,
uvedla Kijonková s tím, že plagiáty webů medií či známých institucí vypadají profesionálně a na první pohled jsou od původních stránek k nerozeznání.
Útočníci se snaží přes podvodné stránky vylákat čísla platebních karet a další citlivé údaje nebo oběť rovnou zmanipulovat, aby jim poslali své peníze.
Každý, kdo se s reklamou nebo falešným profilem setká, by je měl na dané sociální síti nahlásit prostřednictvím patřičného tlačítka a formuláře. Je to nejlepší způsob, jak se proti těmto podvodníkům bránit,
uvedla Kijonková.
Podvodnou stránku spolehlivě odhalíte prozkoumáním adresního řádku. Musí být totožná s webem, za který se vydává. Na originální web se nedostávejte přes odkaz, ale ručním zadáním adresy. Podrobnější informace o doméně najdete pod ikonou zámku na adresním řádku.
Pokud narazíte na projekt, který se ohání podporou známé osobnosti, ověřte si, zda o zprávě informuje více zdrojů a zda jsou informace obsažené i na těch důvěryhodných.
Závěrem poradíme používat zdravý rozum. Kdyby bylo možné snadno a rychle pohádkově zbohatnout, tak už si všichni dáváme koktejl na pláži.