![14.5.24 3*/muž, zamyšlení, dotaz, otázka, pochybnost](https://i.iinfo.cz/images/335/16-11-23-1-muz-zamysleni-dotaz-otazka-pochybnost.webp)
Správné nahlášení pojistné události je důležité pro rychlé plnění od pojišťovny. Přesto při něm spotřebitelé chybují, čímž si nechtěně celý proces řešení pojistné události prodlužují.
Nejčastěji se setkáváme s tím, že klienti informace zamlčují nebo je pozměňují. Často si totiž myslí, že si přikrášlením události pomohou. Skutečný stav věcí ale stejně vyjde najevo a uzavření události v takovém případě pouze potrvá déle,
upozornil Martin Steiner, obchodní ředitel BNP Paribas Cardif Pojišťovny.
Podle něj je poměrně běžné i to, že klienti špatně vyplní oznámení o události nebo související dokumenty. Často například chybí kontaktní údaje, které pak pojišťovna musí zjišťovat z jiných zdrojů a následně s klienty ověřovat jejich platnost.
Spotřebitelé také často nevyplní že pobírají invalidní důchod, což je jedna ze vstupních podmínek pro sjednání určitých pojištění. Kromě toho je nutné si dát pozor na další klíčové údaje podle charakteru pojištění – u některých například nezapomenout na číslo účtu pro výplatu,
upozornil dále Steiner a zdůraznil, že důležitá je pro pojišťovnu například také lékařská dokumentace, bez které nemůže pojistné plnění schválit.
Častý zádrhel podle něj nastává i v případě ztráty zaměstnání: Klienti čekají,
dodal šéf obchodu s tím, že jak dochází ke zjednodušování procesů, chyb při nahlašovaní přece jen ubývá.
že jejich nárok na pojistné plnění dokážeme posoudit pouze z oznámení škodní události a kartičky z úřadu práce, obdobně jako je tomu u pracovní neschopnosti,