Na Silvestra a na Nový rok České dráhy tradičně omezí provoz vlaků na celém území Čech, Moravy a Slezska. Méně vlaků pojede na některých tratích už v ranní a odpolední přepravní špičce. Klasický denní provoz pak bude jako každý rok na většině tratí ukončen mezi 18. a 19. hodinou. Pak již pojede pouze menší počet večerních a nočních vlaků.
Denní Novoroční provoz začne později, než je obvyklé v jiné sváteční dny. První ranní vlaky na většině tratí 1. ledna nepojedou a denní provoz začne na jednotlivých tratích okolo šesté až sedmé hodiny. Následně bude po celý den provoz jako ve svátek.
Zvláštními vlaky na Novoroční mši na Svatý Hostýn
Na tradiční Novoroční mši v poutním chrámu na Svatém Hostýnu bude vypraveno na Silvestra několik zvláštních vlaků z různých míst Moravy. Zvláštní spoj vyjede například:
- Z Brna (odj. 20:25 hod.) a zastaví také v Rousínově, Lulči, Vyškově na Moravě, Ivanovicích na Hané, Nezamyslicích a v dalších místech.
- Z Olomouce (hlavní nádraží) ve 21:45 a pojede přes Grygov, Brodek u Přerova a Přerov.
- Z Hodonína (odj. 20:05 hod.).
- Z Velké nad Veličkou (odj. 20:25 hod.).
- Z Bojkovic (odj. 20:25 hod.).
- Z Bylnice (odj. 20:07 hod.).
Zvláštní vlaky přijedou do Bystřice pod Hostýnem na úpatí Svatého Hostýna mezi 22. a 23. hodinou. Od vlakového nádraží k poutní bazilice je zajištěna autobusová doprava.
Zvláštní vlaky se z Bystřice pod Hostýnem vracejí na Nový rok. Jejich odjezdy jsou po třetí hodině nad ránem a příjezdy do cílových zastávek okolo páté hodiny ranní.
O novoročním víkendu více vlaků
České dráhy v rámci novoročního víkendu posílí spoje. V neděli 3. ledna vypraví dva páry zvláštních posilových vlaků:
- První pár posilových vlaků pojede v trase Praha (odj. 8:55 hod.) – Český Těšín (přij. 13:40 / odj. 14:54 hod.) – Praha (přij. 19:47 hod).
- Druhý pár posilových vlaků vyjede v trase Brno (odj. 15:58 hod.) – Praha hl.n. (přij. 18.48 hod. / odj. 19:59 hod.) – Brno (přij. 22:50 hod.).
Kromě toho budou ve vybraných důležitých železničních uzlech připraveny pohotovostní posilové vozy pro operativní posílení vlaků podle skutečné obsazenosti.