Mám podobnou zkušenost, odeslal jsem si peníze na spořák u jiné banky a hned jsem dostal notifikaci o příchozí platbě.
Ale nezlobím se, dostal jsem se výsledku lepší službu, než jakou mi slíbili.
A že testují – no, asi základními testy to už prošlo. Pokud by jim selhaly okamžité odchozí platby, mají (podle času odeslání) den až dva na to, aby to poslali klasicky.
16. 1. 2020, 14:35 editováno autorem komentáře
V tskové zprávě vydané 16.01.2020 ve 14:33 Fio uvádí: "Aby zadání platby zůstalo co nejjednodušší, bude Fio banka všechny vhodné platby automaticky odesílat okamžitě. Pokud se okamžité odeslání z nějakého důvodu nezdaří (například kvůli odstávce či výpadku cílové banky), odejde platba standardním způsobem."
Osobně tomu rozumím tedy tak, že u Fio je okamžitá platba zadaná v den splatnosti primární volbou, a standardní platba "klasicky přes CERTIS" je automatická záložní varianta.
To je celkem inteligentní řešení. V jedné diskuzi jsem totiž narazil na stížnost, že při selhání příjmu okamžité platby v cílové bance nebyla platba realizována vůbec (nepamatuji se, o jakou banku šlo). A to může být někdy, při přehlédnutí, že úhrada nebyla provedena, docela lapálie.