Hlavní navigace

Fincentrum dostalo vysokou pokutu od ČNB. Nenahrávalo hovory s klienty o investicích

Sdílet

Jiří Hovorka

Poradenská společnost Fincentrum dostala od České národní banky pokutu ve výši 1,5 milionu korun. Informovala o tom sama firma, která obdržela pravomocné rozhodnutí o rozkladu. To uzavřelo kontrolu České národní banky zahájenou v březnu roku 2014. Rozhodnutí ČNB je konečné, Fincentrum se chystá pokutu okamžitě uhradit.

Centrální banka Fincentrum pokutuje za to, že se dopustilo nekalé obchodní praktiky, když neinformovalo spotřebitele o propojení tehdejšího místopředsedy představenstva společnosti Fincentrum s poskytovatelem produktu životního pojištění. Dále pak za to, že společnost nenahrávala mobilní telefony poradců při zprostředkování investic a spoření na důchod. Tuto komunikaci mají podle ČNB poradenské firmy archivovat.

Rozhodnutí v neprospěch Fincentra přichází nedlouho po pokutování Československé obchodní banky sankcí ve výši 2 miliony Kč za nenahrávání hovorů bankovních poradců s klienty. V důsledku tohoto rozhodnutí začaly všechny české banky hovory svých poradců nahrávat a archivovat. Rozhodnutí směrem k Fincentru je podobně precedentní a má za zřejmý cíl totéž: přinutit všechny poradenské společnosti nahrávat a archivovat hovory všech poradců působících na českém trhu v distribuci investic, uvedl Petr Stuchlík, zakladatel a předseda představenstva společnosti Fincentrum.