Finanční správa zjednodušuje elektronickou komunikaci

2. 7. 2014

Sdílet

Zcela novou možnost elektronické komunikace spustila v těchto dnech Finanční správa ČR pro daňové poplatníky. K tomu, aby mohli poslat písemnost svému správci daně, již nepotřebují uznávaný elektronický podpis. Úplně postačí, když vlastnídatovou schránku, kterou zcela zdarma zřizuje Ministerstvo vnitra ČR.

Jak funguje nová komunikace se správcem daně v praxi? 

Poplatník vyplní příslušný elektronický formulář v aplikaci  Elektronická podání pro Finanční správu    (dostupné na internetové adrese:  www.daneelektronicky.cz) a pro odeslání písemnosti klikne na tlačítko Ověření identity přihlášením do datové schránky.                                      

Systém se automaticky přesměruje na internetové stránky Datových schránek, kde se poplatník přihlásí způsobem, jakým se běžně přihlašuje do své datové schránky. Tím dojde k „podepsání“ a následně k řádnému odeslání podání správci daně.

Díky napojení na registr majitelů datových schránek si správce daně může on-line ověřit identitu podávajícího, tudíž není již nutný uznávaný elektronický podpis poplatníka.

Finanční správa navíc usnadňuje majitelům datových schránek přístup do dalších užitečných aplikací finanční správy, a to do Daňové informační schránky a do aplikace Vrácení DPH v rámci EUNa přihlašovací stránce zvolené aplikace stačí pro vstup kliknout v záložce Datovou schránkou na tlačítko Přihlásit.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Spotřebitelské finance i politicko-ekonomická témata jsou vodou na můj mlýn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).