Spuštění elektronické evidence tržeb se blíží a řada podnikatelů si dosud nevyzvedlo své autentizační údaje. Počínaje prosincem vznikne povinnost evidovat tržby podnikatelům ve stravovacích a ubytovacích službách.
Abyste mohli tržby zaevidovat, musíte požádat právě o autentizační údaje. Pomocí nich se totiž teprve přihlásíte do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Zde si po přihlášení zaevidujete své provozovny a vygenerujete také digitální certifikát, který se instaluje do pokladního zařízení. Od 1. listopadu si můžete vyzkoušet, zda vaše pokladna s certifikátem správně funguje.
Podle Finanční správy ČR byly do dnešního dne autentizační údaje vydány asi 12 tisícům podnikatelů, což je zhruba čtvrtina subjektů, u kterých se očekává povinnost tržby od 1. prosince 2016 evidovat. Dá se předpokládat, že průběh vyzvedávání autentizačních údajů bude podobný jako každoroční odevzdávání daňových přiznání, tedy na poslední chvíli a se zahlcením finančních úřadů.
Autentizační údaje k evidenci tržeb je možné získat dvěma způsoby, a to buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky, nebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu,
vysvětlila Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.
Informace k EET najdete na webu etrzby.cz a na našem sesterském serveru Podnikatel.cz.