EET jde do druhého kola. Podnikatelé se opět loudají s vyzvednutím autentizačních údajů

27. 1. 2017

Sdílet

 Elektronická evidence tržeb jde do druhého kola, spustí se 1. března 2017. Dotkne se odhadem 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu, kteří přijímají inkasují peníze v hotovosti, kartou, šekem, stravenkou či obdobnou formou.

Stejně jako při první vlně Finanční správa upozorňuje na to, že se podnikatelé loudají s vyzvedáváním autentizačních údajů.

Prvním krokem přípravy ke správnému evidování tržeb je právě podání žádosti o autentizační údaje. O autentizační údaje k evidenci tržeb lze žádat buď elektronicky, a to výhradně na stránkách Daňového portálu, prostřednictvím EPO formuláře žádosti, který je nutné podepsat pomocí přihlašovacích údajů do datové schránky anebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu, informovala Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství s tím, že jinak žádost o autentizační údaje (například datovou schránkou nebo v listinné podobě) vyřídit nelze.

Pomocí autentizačních údajů se následně přihlásíte do webové aplikace Elektronická evidence tržeb, kde si zaevidujete své provozovny a následně vygenerujete certifikát pro evidenci tržeb, který musíte nainstalovat do pokladního zařízení.

Správné nastavení a funkčnost spojení pokladního zařízení se systémem EET si můžete ověřit buď v ostrém nebo ověřovacím módu produkčního prostředí. Pokud zvolíte ověřovací mód, tyto zprávy se kontrolují při příjmu, odesílá se odpověď, ale neukládají se v databázi Finanční správy, proto jsou vhodné pro testovací účely, vysvětlila Petlachová.

Obchodní činnosti, spadající do druhé vlny, jsou uvedeny v Klasifikaci ekonomických činností (NACE) v kódu 45.1, 45.3, 45.4, 46 a 47.

Kompletní informace o EET najdete na našem sesterském serveru Podnikatel.cz.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).