Chápu, že má zákazník právo na vrácení peněz za poštovné, když se mu zboží nelíbí (i když proč si ho potom objednával, když se mu nelíbí). Chápu, že se těch peněz bude i domáhat. Ale nechápu, proč by poštovný měl vracet e-shop, který touto částkou ani nedisponuje. Ano zákazník ji zaplatí, ale e-shop ten mrzký peníz předá dopravci, nemá z něj tedy nic (max. pár korun ze zaokrouhlení).
Tedy, zákazník si u mě objedná zboží za 50,- Kč. S dnešním poštovným Český pošty zaplatí 200,- Kč. Pak zboží vrátí e-shopu. E-shop vrátí zákazníkovi 200,- Kč a v ten okamžik 150,- Kč prodělal (a to nepočítám poplatky za převody peněz).
Co dál? Chcete zničit malou konkurenci? Domluvte se v hospodě, všichni si objednejte a vracejte...
Měla bych pár poznatků pro naše byrokraty.
1. Z velké části poštovné e-shopům nepatří, většinou platí dopravu ČP, spedici. Takže by měl vracet něco, co není jeho a už to nemá? Nesmysl.
2. Popravdě kupující vlastně uzavírá smlouvu s dopravcem, kterému jsou taky předány jeho údaje za účelem dopravy zboží, tak ať to vymáhá na ČP, spedici.
A jaké je řešení, co takhle prostě zákazníkovi říci, chceš si objednat zboží, jo, ale zajisti si dopravu (bohužel tohle by bylo možné, kdyby to udělal většina e-shopů). Další možnost je zvíšit cenu zboží, aby kompenzovala případné ztráty z vráceného přepravného.
To jen pro zamyšlení.
Nechápu ten nesmysl. Proč má např. e-shop vracet zákazníkovi 1500 Kč za přepravu zboží spedicí, pokud už peníze namá, protože je zaplatil spedici? Tak co kdyby e-shopy začaly vymáhat poštovné po ČP, spedici?
Dobrý den, co je to za blbost ? Vracet za službu, kterou provedl dopravce a ne prodejce a provozovatel eshopu ?? Zákazník si zakoupí zboží na eshopu, tam má několik možností jak si zboží převzít, tzn. na pobočce, nebo si vybere jednoho z několika dopravců a nechá si zboží přivést až domů. Ovšem toto je služba, kterou provozují dopravci po celé ČR, pošta, PPL, DPD, .. atd. Pokud si zákazník tedy vybere, že chce využít této služby poskytované třetí stranou, pak je hloupost vracet peníze za službu, která byla využita !! Dopravce zboží doručil a zákazník tak službu vyčerpal, proč by tedy měl provozovatel eshopu vracet peníze za vyčerpanou službu třetí strany ??? Zvláště pak, když zákazník objedná zboží u kterého poštovné neplatí v rámci objemu objednávky ? Spousta eshopů má nastavený limit objednávky a pokud zákazník objedná nad tento limit, tak už tak platí poštovné eshop !!!