E-mail zdražuje, bude stát 5 Kč. Když jej vám pošle Česká pošta

Sdílet

mail e-mail mailing newsletter pošta © Melpomene - Fotolia.com Autor: © Melpomene - Fotolia.com

Standardní e-mailová komunikace samozřejmě stále nic nestojí, ale pokud si necháte SIPO posílat elektronicky e-mailem, od 1. 10. 2022 si za něj bude Česká pošta účtovat poplatek 5 Kč. Poplatek se týká varianty SIPO, která je hrazena inkasem a samotné SIPO je plátci zasíláno e-mailem. Běžný poplatek za papírový doklad SIPO je 25 Kč, resp. 19 Kč při použití zákaznické karty.

V důsledku zvyšujících se nákladů jsme nuceni k 1. 10. 2022 tuto službu zpoplatnit částkou 5 Kč, píše Česká pošta zákazníkům, kteří používají zasílání SIPO do e-mailu.

Základní filozofií služby SIPO je ‚zjednodušení vašich plateb‘, které vám umožňuje sjednocení veškerých pravidelných plateb do jedné a jejich přehlednou a spolehlivou správu. Za touto zdánlivě jednoduchou službou se ovšem skrývá propracovaný účetní systém a také tým odborníků, kteří vám jsou každý den připraveni pomoci s nastavením vašich plateb, nebo s řešením případných nestandardních situací. I díky tomu jsou platby přes SIPO spolehlivým platebním nástrojem udržujícím si vysoký standard poskytovaných služeb zákazníkům, uvádí Česká pošta na vysvětlení, proč zdražuje e-mail se SIPO od ní zaslaný.

Přitom trend na trhu je přesně opačný: zpoplatňovat či zdražovat papírová vyúčtování a motivovat k bezplatným elektronickým variantám. Příkladem jsou např. mobilní operátoři, dodavatelé energií, banky…

Mezi další trend patří integrace různých vyúčtování do mobilních aplikací, kdy zákazník má vše přehledně na jednom místě. A bez poplatku.

Česká pošta se rozhodla pro opačnou cestu. Na druhé straně, tento 5Kč poplatek možná pomůže k pokrytí nákladů s integrací přehledu SIPO do její stávající mobilní aplikace…

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a osobní silniční dopravu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).