Názory k článku
Do malých prodejen už téměř nechodíme. Zkrachují?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 1. 2014 18:44

    P2010 (neregistrovaný)

    To je panecku zase statistika. V roce 1997, coz byl posledni rok kdyz jsem jeste veril ze se v teto zemi muze neco zlepsit, nebyla CR jeste tak zaplavena hypermarkety ktere si tu ted delaji co chteji. V te dobe bylo takovych obchodu opravdu hodne. Pak prisel hyper, nasadil nizke pocatecni ceny, pockal az zkrachuji a dale uz to zname.

    Co jsou dnes male prodejny ? Z vetsi casti "vecerky", ktere maji omezeny a stale stejny sortiment, nakoupeny casto ve "slevach" ve vedlejsim hypermarketu, prodany s vyssi cenou. Tam ma smysl nakupovat jen kdyz neco rychle potrebujete a neni jinde otevreno.

    Obchodu s "vlastnim sortimentem" (nevim jak to lepe napsat) je opravdu malo. Jeden duvod je, ze nedostanou od dodavatele takovou cenu za jakou ten musi dodavat do hyper (jinam nesmi, hyper by ho poslal do haje a to je problem) a druhy jsou obecne vysoke najmy v miste kde je takovy obchod ekonomicke provozovat. Vyssi nez treba v Rakousku. Nez obchod co "neprosperuje", to tam majitel ma radsi hernu nebo svatostanek financniho poradce zahranicni banky.

  • 20. 1. 2014 20:24

    Tom (neregistrovaný)

    "vecerky" jsou dnes téměř 100% Vietnamci(Rákos­níci) - např Praha 4-Pankrác jsou velmi předražení a přesto mají plno zákazníků a velmi prosperují - je to chyba nás čecháčků, že jsme si ve vlastní zemi nechali obsadit maloobchod.
    --
    Vietnamci berou stravenky, ačkoli nesmí(nemají smlouvu s vydávající spol.), za tyto stravenky nakupují zboží do svých večerek v Bille (mohou uplatnit neomezený počet stravenek na 1 nákup, ačkoli čecháček smí na 1 nákup mít jen 5 ks stravenek)

  • 20. 1. 2014 21:57

    anonym (neregistrovaný)

    To je zase statistika a především interpretace. Je asi vcelku jasné, že většina lidí malé sámošky/večer­ky/malé prodejny neoznačí za svoje hlavní nákupní místo. Ale to nic nevypovídá o jejich využívání.
    Osobně bych asi jako hlavní nákupní místo označil internet, případně super-hyper. Protože větší nákupy trvanlivých věcí dělám v tesku s dovozem. Ale běžné denní věci kupuju v malých krámcích kolem místa bydliště, resp. práce, protože tam mají kvalitnější uzeniny a mám štěstí i na farmářskou prodejnu, kde mají opravdu dobré české ovoce a zeleninu (takže zas na druhou stranu je to opravdu sezónní), mléčné výrobky a pečivo.
    A takovýchto lidí, co jednou za čas jedou do velkého krámu a jinak nakupují v dobrých malích rámcích, je, co tak vidím kolem sebe, čím dál tím víc. Akorát hlavní nákupní místo pro ně pocitově pořád jsou ty hyper-super. Takže opět jde o zavádějící interpretaci. Pokud by to mělo o něčem vypovídat, tak by se musel zkoumat podíl na výdajích v jednotlivých typech obchodů...

  • 20. 1. 2014 23:14

    Pavel (neregistrovaný)

    Taky přispěju svým zbytečným názorem do této diskuze. V malých krámcích nenakupuji, protože dělám mimo centrum města, kde tyto obchody jsou. Když večer jedu z práce, jsou už většinou zavřené a i kdyby ne, není kde zaparkovat. Nakupovat mě nebaví, prostě jednou za týden zajedu do Tesca, naložím celý auto a jedu pryč. Během týdne kupuju jenom v jednom Penny, které mám při cestě - rohlíky, rajčata a takový ty drobnosti většinou k snídani. Je to spíše o životním stylu, není čas. Ani nálada.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).