Hlavní navigace

Dejte pozor na nezákonné praktiky společnosti Profi Czech

14. 10. 2011

Sdílet

Každý z nás někdy dostal do schránky leták z pozvánkou na předváděcí akci, která slibuje fantastické zboží za fantastické ceny a ještě k tomu dárek za účast. Za těmito skvostnými nabídkami se ale často skrývá na seniory cílená nátlaková akce. Případy, kdy jsou lidi uzavřeni v restauraci a nevybíravými metodami přesvědčováni k nákupu většinou nekvalitního a předraženého zboží, nejsou žádnou novinkou. Přestože se na tyto praktiky v rámci předváděcích akcí často upozorňuje, objevují se nové firmy, které se jim věnují. 

Na jednu z firem užívající agresivních praktik upozornilo spotřebitelské sdružení vydávající časopis dTest. Jedná se o společnost Profi Czech nyní přejmenovanou na Swiss Marketing a nově vzniklou iRest, za jejímž vznikem by měli stát titíž lidé jako za společností Profi Czech.

Prodejci zúčastněné nutí vypnout si telefony, brání jim z akce odejít, byť třeba na toaletu, a navíc si vše natáčí na kameru, uvedl Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodal, že zákazníkům je následně upíráno jejich zákonné právo od smlouvy uzavřené na předváděcí akci odstoupit.

Zákon dává každému spotřebiteli možnost ve 14 dnech odstoupit od smlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání a rozmyslet si tak neuvážený a často i vynucený podpis smlouvy. Výjimkou z tohoto pravidla jsou dle zákona situace, kdy si zákazník za účelem nákupu daného zboží výslovně a z vlastní vůle prodejce pozve, nejčastěji k sobě domů, vysvětlil Votočka s tím, že této výjimky společnosti na předváděcích akcích zneužívají tak, že spotřebiteli předloží při koupi k podpisu nejen smlouvu, ale i určitou pozvánku, ve které zákazník deklaruje, že si prodejce pozval domů či na vybrané místo za účelem nákupu. Při odstoupení od smlouvy společnost odmítá vrátit peníze a argumentuje podpisem zákazníka na pozvánce, dodal Votočka.

Zároveň ale zdůraznil, že uvedené nezákonné praktiky na právu odstoupit od smlouvy nic nemění  a vy můžete odstoupit i nadále. Bude ale pro vás složitější prokázat, že k pozvání nedošlo a že smlouva byla opravdu uzavřena na předváděcí akci, tedy mimo prostory obvyklé k podnikání.

Pokud jste se vy nebo vaši známí v nedávné době stali obětí těchto praktik, poradna časopisu dTest připravila na svém webu vzor odstoupení od smlouvy, který si můžete stáhnout.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).