Česká správa sociálního zabezpečení nabídne ve středu 20. listopadu 2019 první důchodové poradenství tlumočené do angličtiny.
Činí tak z důvodu zvýšeného zájmu zahraničních pracovníků o informace, které se týkají důchodového pojištění v České republice a s tím spojených důchodových nároků, které jim mohou vzniknout díky odvedenému pojistnému.
Poradenský den tlumočený do angličtiny proběhne ve středu 20. listopadu 2019 v době od 9:00 do 16:00 hodin. Poradenství budou poskytovat odborníci z ČSSZ ve spolupráci s akreditovaným tlumočníkem v klientském centru při pražském ústředí ČSSZ na adrese Křížová 25, Praha 5.
Využít akce mohou ti, kteří v České republice pracovali či pracují, aby se informovali o svých nárocích z českého systému důchodového pojištění (tzv. I. důchodového pilíře).
Dozvíte se například to, kdy a za jakých podmínek vám vznikne nárok na důchod z českého pojištění, jak a kde o důchod žádat, jaké doklady jsou k žádosti o důchod potřeba nebo jakým způsobem se český důchod do zahraničí vyplácí. Můžete si také ověřit, jaké české doby pojištění u vás ČSSZ eviduje.
Informovat se můžete nejen o záležitostech týkajících se starobních důchodů, ale i na vše, co souvisí s důchody invalidními či pozůstalostními.
Pro konzultaci ke konkrétnímu nároku je potřeba předložit osobní doklad totožnosti a číslo českého pojištění (rodné, případně evidenční číslo).
Pokud chcete službu využít, můžete se předem objednat na jednom ze dvou telefonních čísel:
- +420 251 553 923 (v době od 8.00 – 15.30 hodin),
- +420 257 062 860 (v době od 8.00 – 15.30 hodin).
I když ale přijdete bez objednání, pracovníci vás obslouží. Poradenství včetně tlumočení je poskytováno zdarma.