Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě České poště začnou konkurovat doručovatelé TNT Post od jyxo - Asi nejen u nás, společnost TNT post (dříve...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 10. 2006 9:49

    jyxo (neregistrovaný)
    Asi nejen u nás, společnost TNT post (dříve ADM) roznáší po domech letáky obchodních řetězců. Každý rok však minimálně 2x to přestane fungovat, zaměstnanci-roznašeči čerpají asi dovolenou. Náhradní ronáška neexistuje.
    Někoho sice letáky mohou obtěžovat (pak si na schránku může dát upozornění, že letáky nechce), nás však inspirují. Stěžovali jsme si u jednotlivých řetězců na nedodávku letáků - většinou se nikdo neráčil ani odpovědět. Obchodní řetězce však zcela jistě za roznos letáků zaplatily.
    Nedovedu si představit, že až o prázdninách opět nebudou v TNT post fugovat, bude mi někde u nich v depu ležet zásilka, na kterou budu netrpělivě čekat. Dík za takováto vylepšení - sklízet jen rozinky na dortu. Monopol České pošty to jistí, nemůžu si na ČP zatím stěžovat.
  • 2. 11. 2006 13:10

    carolinca (neregistrovaný)
    TO je hloupost,protože ne všechny letáky nosí TNT,některé letáky nosí také společnost PLM a společnost RIOX.U těchto dvou společností opravdu problémy jsou, a to nejen v nepravidelnosti distribuce,mohla bych jmenovat celou řadu dalších,joko třeba balíky v kontejnerech nebo různě poházené.U splečnosti TNT tento problém neregistruji,jejich doručovatelé jsou většinou označeni vysačkami ADM a jsou velice slušní .To bohužel nemohu říci některých doručovatelích české pošty.Navíc není pravda,že adresně doručuje pouze pošta.Již několik let v rních hodiná ch doručuje splečnost mediaservis a i jejich doručovatelé jsou slušní a ochotní.Já si myslím,že je dobře,že natrhu s doručovatelskými službami bude konkurence
  • 25. 4. 2007 11:31

    Mazlicek86 (neregistrovaný)
    Jsem zaměstnancem TNT POST (dříve ADM) od svých 15 let. V tuto chvíli působím na pozici Koordinátora distribuční sítě (pro upřesnění - tento zaměstnanec má nastarosti doručovatele v terénu, koordinuje a kontroluje jejich práci). Budu asi oponovat k informaci, že roznášky u TNT POST jsou nekvalitní v případě, když si doručovatel vybírá dovolenou. Jistě mí ostatní kolegové koordinátoři budou souhlasit s tím, že náhradu vždy máme, jsme tady koneckonců od toho, abychom ve svěřené oblasti zajistili kvalitní roznosy. Pokud nám doručovatel nahlásí dovolenou, většinou to řešíme zástupem jiného doručovatele, tzn. že buďto svolám úplně nového pracovníka nebo se domluvím s doručovatelem, který má vedlejší sektor, jestli by na dobu např. 2 týdnů nezvládl roznášet klasicky ve svém sektoru a ve vedlejším sektoru jeho kolegy, který si bere dovolenou. To že je TNT POST kvalitní lze vidět i na počtu jeho klientů a postavení na trhu. Pro zajímavost bych ještě rád upozornil, že po každé roznášce letáků jsou v terénu kontroloři, kteří kontrolují jak letáky byly rozneseny. Mimi jiné máme speciální kontrolní systémy i na adresné zásilky.

    Můžete se k distribuci letáků podívat na krátké video, které naleznete zde:
    http://www.geniusmedia.cz/TNTP/media/REP03.wmv
  • 25. 4. 2007 12:17

    jyxo (neregistrovaný)
    Je mi prd platné, že Vy kontrolujete, a necháváte zastupovat - ale asi v jiném regionu.
    Ale u nás je tomu bohužel tak, jak jsem popisoval 4.10. minulého roku. Možná, že funguje i náhradní roznos, ale k nám to nikdo zkrátka nedonese. A tento stav trvá již několik let za sebou.
    Pokud je období čerpání dovolených, tak v relativně krátké době se musí vystřídat velký počet lidí a pochybuji, že kolega z vedlejšího sektoru bude stíhat ještě ve vedlejších sektorech. Jinak jsem slyšel, že roznáška letáků je "velice slušně ohodnocena".

    Pro Carolinku z 2.11.2006: umín naštěstí číst, a na většině letáků je vzdadu uveden jejich distributor. Pokud by tam byl uveden někdo jiný než ADM / TNTPost - tak nebudu nadávat na TNTPost, ale na tu jinou společnost.
  • 25. 4. 2007 22:12

    Mazlicek86 (TNT POST) (neregistrovaný)
    Dobře, berme tedy v úvahu, že se k Vám letáky nedostanou. Samozřejmě k tomuto je potřeba znát v jaké lokalitě se nachází Váš dům, zda se jedná o nějakou vesnici, velmi malé městečko nebo o větší město. V některých lokalitách (zejména velmi malé vesničky) se nám nevyplácí nabírat doručovatele, a proto nám v takovýchto místech zajišťuje roznášku letáků jiná společnost, i přesto je na letácích uvedeno, že jsme distributorem my.

    Dále problémy s obsazováním sektorů doručovateli řešíme celoročně, ne jen v době dovolených. A věřte, že jeden doručovatel je schopen zajistit roznášku ve dvou sektorech. Já sám jsem začínal na pozici doručovatele a vím, že jsem to stíhal.

    Co se týče ohodnocení našich doručovatelů tak jsou odměňováni na základě hmotnosti letáků v poměru počtu roznesených schránek. Když tyto odměny převedu na počet odpracovaných hodin, tak mě osobně v době, kdy jsem byl doručovatelem vycházela sazba zhruba od 70 do 120 Kč / hod.
  • 26. 4. 2007 11:25

    jyxo (neregistrovaný)
    U nás se jedná pravidelně o neroznášení o hlavních prázdninách ve 100tisícovém krajském městě. Je možné, že ne každý náhradní doručovatel je detailně seznámen se všemi objekty, kam by měl v záskoku zanášet. Nicméně opravdu na tom nic nezměním - donáška od společnosti TNT Post se již několik sezon - prázdnin - tedy i za kdysi ADM NEKONÁ !!! A jestli to bude i letos, to brzy uvidíme.

    Jinak jedna naše známá po škole, když nemohla sehnat práci, se roznáškou chvíli zabývala. Byl to děs a běs. Hodinový výdělek rozhodně nevycházel na částky, které uvádíte. Možná, že to jen špatně dělala a nevědělal, jak to celé očú*at ... Když se přivezly letáky několika obchodních společností, musely se doma (bylo toho všude po bytě plno) zkompletovat tak, aby se pak mohl celý soubor letáků dát do jednotlivé schránky, ale přitom to zkompletováno být nesmělo! Nevím, jestli si to šéfové představovali tak, že roznašeč s sebou poveze 6 vozíků a z každého vozíku vezme jeden výtisk letáku a ten dá individualně do schránky a celé to ještě 5x zopakuje.

    Nevím, jestli je odměna rozlišena na roznos na sídlišti a v ulicích. V ulicích musí obejít jednotlivé domky mnohdy od sebe dost vzdálené a na sídlišti při stejném počtu letáků hodí balíky letáků do dvou vchodů a mnohdy se ani neobtěžují letáky dávat do jednotlivých schránek. Ale i když se letáky (např. v počtu 100 ks)rozdělí do jednotlivých schránek v rámci 2 vchodů (zkresleně), je to jistě méně náročnější než zanášet stejný počet letáků do jednotlivých domků. A pak někdo aktivní z baráku přijde, a celý balík letáků někam uklidí, takže řada obyvatel baráku po příchodu z práce má smůlu - tak se děje u jedné kolegyně z práce. No a pokud se roznašeči nedostanou do schránek umístěných až za hlavním vstupem do baráku, tak mají občané toužící po letácích rovněž smůlu. Majitel objektu nerovná se mnohdy uživatel, nájemník či vlastník bytu a tudíž nemá asi povinnost vpouštět do baráku různá individua (asi kromě Pošty).
  • 1. 5. 2007 13:38

    Mazlicek86 (TNT POST) (neregistrovaný)
    Dobře, berme v úvahu, že ne všude u kterékoliv společnosti může být distribuce kvalitní. V případě, že se setkáte opět s nekvalitní distribucí, můžete kontaktovat rovněž mě na e-mailu: Mazlicek86@seznam.cz . Díky.
  • 10. 11. 2011 12:39

    Martina (neregistrovaný) ---.163.broadband5.iol.cz

    Kontroloři chodí? Asi těžko, my letáky nikdy nedostaneme a o ulici dál pravidelně ano.

  • 4. 5. 2007 8:35

    TNT (neregistrovaný)
    Bydlím v 90 000 městě a letáků mi chodí týdně velké množství, a ze všech letáků jsou označeny pouze ty které roznáší firma TNT post a mají jako jediní telefon na ohlášení problémů při distribuci.
  • 11. 5. 2007 8:19

    jyxo (neregistrovaný)
    I pokud by tam měli uveden telefon, tak stejně v případě výpadku donášky letáků a následné stížnosti zpětnou dodávku letáků nezajistí! Ověřeno v několikaleté praxi.
  • 13. 5. 2007 9:35

    TNT (neregistrovaný)
    Ale je kam oznámit svou stížnost a zajistit vyřešení problému při distribuci letáků. Je jasné, že při zaměstnávání několika tisíc distributorů se najde vždy někdo kdo se snaží ušetřit si práci a roznos neprovést v souladu se smlouvou. Po stížnosti se asi zpětná dodávka letáků nezajistí, ale najde se nekvalitní distributor a není problém ho vyměnit.
  • 13. 5. 2007 23:48

    jyxo (neregistrovaný)
    Ano, stížnost je kam oznámit, ale nic se nevyřeší. Ani zpětný roznos, ani to, že o dalších dovolených se tak bude opět dít. Jak jsem uváděl, děje se tak u nás neroznášení v době dovolených již n ě k o l i k l e t !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    A ještě je zajímavé, že nedostáváme letáky některých obchodů, které o pár domů dál dostávají (asi jiný roznosce ?). Nevím, jestli obchodní společnosti zadávají¨, kam se mají letáky roznést a kam ne nebo jestli se děje nějaká pravidelná a častá kontrola roznosu.
  • 14. 5. 2007 9:44

    Mazlicek86 (TNT POST) (neregistrovaný)
    Hezký den, vždy se problém nějak vyřeší, ať už pokutováním distributora, tak jeho výměnou, jak již "kolegyně" zmiňovala. Co se týče nedistribuování letáků některých obchodů ve vaší lokalitě, může tak být opravdu stanoveno po dohodě s našim klientem - obchodním řetězcem apod.

    K tomuto u nás funguje tzv. geomarketing a systém mozaika. Máme zmapovanou celou ČR na úroveň malých sektorů, malých regionů. Dneska víme, jaký segment obyvatel v dané lokalitě přebývá a skrze tenhle element - ukazatel, dneska dokážeme klientovi poradit, že tahle oblast či lokalita je pro jeho produkt a služby ta pravá nebo rovněž naopak tam distribuci jeho letáků nedoporučíme. To je ve stručnosti význam spojení geomarketingu vs. distribuce letáků do schránek.

    Co se týče našich kontrolních systému, tak pobočky a rovněž distributoři nevědí, kam kontroly půjdou, vše zadává centrála a v případě zjištění nedostatku v distribuci letáků pak centrála tuto situaci řeší s pracovníkem, který ma nastarosti distributory v nedostatkové oblasti. Daný pracovník pak celou záležitost řeší rovněž s distributorem.

    Dále nechodí jen pravidelné kontroly z TNT POST, ale zároveň i od našich klientů (dělají sběr dat od svých zaměstnanců, zda-li leták dostali do schránky a do terénu rovněž na kontrolu vysílají své zaměstnance).

    Další novinkou v kontrolním systému TNT POST je zahájení CELOPLOŠNÉHO AUDITU DISTRIBUCE LETÁKŮ. O novém systému kontroly TNT POST si můžete prohlédnout krátká videa:

    AUDIT DISTRIBUCE LETÁKŮ - VÝSLEDKY A PŘÍNOS
    http://www.geniusmedia.cz/TNTP/media/REP17.wmv

    AUDIT DISTRIBUCE LETÁKŮ - NÁSTROJE MĚŘENÍ
    http://www.geniusmedia.cz/TNTP/media/REP16.wmv

    AUDIT DISTRIBUCE LETÁKŮ - NEZÁVISLOST
    http://www.geniusmedia.cz/TNTP/media/REP15.wmv

    AUDIT DISTRIBUCE LETÁKŮ - LETÁK
    http://www.geniusmedia.cz/TNTP/media/REP14.wmv
  • 14. 5. 2007 11:07

    jyxo (neregistrovaný)
    Jak jsem uváděl, distribuce letáků se již roky o dovolených nekoná, takže asi k žádné výměně distrubutora nedošlo. Taky asi proč, když jen čerpal, nač má nárok - tedy dovolenou? Zde bude asi chyba v jeho nadřízeném, který nesehnal nebo nezkontroloval záskok.

    Co se týče obchodních společností, pro které letáky roznášíte, ty to asi celkem nezajímá, jaký je osud letáků. Když totiž donos letáků "vypadl", informovali jsme o tom právě je. Většinou (až na výjimky) se ani nezdráhali odpovědět (asi tam také čerpali dovolenou).

    Nevím, podle čeho usuzujete, kam které letáky máte zanášet. Nedostáváme třeba letáky jednoho HM, které o kousek dál dostávají. Chápu to u nějaké lokální sámošky, kam si nepojedu pro rohlík zlevněný o desetník, abych pak v rámci zaokrouhlování nahoru zaplatil více a že tedy roznos pro místní sámošku bude místně regulovaný. Ale u HM, kam jezdí celý okres ale i ze sousedství, zvláště když HM zavedl i bezplatnou dopravu z vybraných lokalit ...?

    Kaufland asi neroznášíte. Tam taky jezdí celý venkov (podle potkaných lidí, které známe), přesto na letácích škudlí. Nejen že většinou nejsou ani na prodejně, ale zanáší se ale jen ve městě. Na venkov, i když jsme žádali o donášku, ne (oblast zkrátka dle jejich vyjádření nepatří do roznáškové zóny). Tak ať si trhnou. Možná si to spočítali, že i bez letáků tam venkovani utratí dost peněz.
  • 15. 5. 2007 15:11

    TNT (neregistrovaný)
    Jestli ve Vašem domě jsou všichni tak negativní jako Vy tak se vůbec nedivím, že tam nikdo nechodí. S pozdravem a přáním hezkého dne :-)
  • 17. 5. 2007 11:23

    Jyxo (neregistrovaný)
    Vy se domníváte, že negativnost spočívá v tom, že chceme letáky, jejichž roznos, tisk, sestavení někdo mimo jiné zaplatil? Bral bych to, kdybychom letáky do svých schránek nechtěli a přesto je tam měli nastrkané ...
    Nevím, jak by se vám líbilo, kdyby vás nedodávání postihlo např. ze strany pošty: noviny, složenky k výplatě, dopororučená psaní ... a pro všechno si musel extra přímo na poštu ... Jednou tady služba roznosu letáků extistuje, tak nevím, proč se neozvat, když nefunguje...
  • 17. 5. 2007 18:48

    TNT (neregistrovaný)
    To bylo myšleno s humorem, je zajímavé, že jak tvrdíte je problém s distribucí letáků v době čerpání dovolené distributorů. Dle mých informací, ale tito pracují na dohodu o provedení práce, která nezakládá nárok na dovolenou, takže nemají co vybírat.
  • 18. 5. 2007 7:12

    Jyxo (neregistrovaný)
    Pokud pracují na dohodu, tak jsou to jen lidi a odfrknout si (nebo zamarodit) asi také mohou. A jedna paní ze sousedního baráku, která roznašeče zná podle vidění, tvrdila, že oni roznašeči (míněno o celé rodině) jsou na dovolené. Takže nevím zcela přesně, zda přímo čerpají dovolenou, ale když se tak děje v době dovolených, tak jsem usuzoval, že nedonáška je způsobena dovolenými a nezajištění záskoku za nepřítomné rioznašeče.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).