Během prvního pololetí letošního roku uvedly České dráhy do provozu další stovku klimatizovaných vozů, nyní jich je přes 700, píšou České dráhy (ČD) v tiskové zprávě. Podle ČD je cestující vyhledávají především v letošním horkém létu. Klimatizace přitom není jen doménou dálkových expresů. Přibližně polovina všech klimatizovaných vozů je zařazena v regionální dopravě.
V dálkové dopravě jsou klimatizované především soupravy vlaků EuroCity a Expres. V těchto vlacích vedle vozů Českých drah jezdí i vagóny zahraničních partnerů z Polska, Slovenska, Maďarska nebo Rakouska.
Klimatizované vozy se objevují také v běžných rychlíkových soupravách. Cestující se s nimi mohou setkat např. na lince Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov, klimatizované řídicí vozy tzv. „sysel“ jezdí také z Ústí nad Labem do Kolína nebo z Brna přes Břeclav do Přerova a Olomouce. Během srpna se mají další klimatizované vozy objevit např. na rychlících Praha – Plzeň – Cheb.
V regionální a příměstské dopravě slouží asi polovina všech klimatizovaných vozů Českých drah. Nejčastěji se jedná o soupravy CityElefant, dále jsou to zcela nové jednotky RegioPanter a RegioShark a motorové vozy RegioSpider. Tato vozidla obsluhují například linky Pražské integrované dopravy (všechny hlavní směry z/do Prahy až po Ústí nad Labem, Kolín, Benešov u Prahy, Beroun), vybrané linky v Moravskoslezském kraji a několik spojů v Pardubickém kraji. Další typy souprav jezdí např. z Pardubic do Hradce Králové a Jaroměře, z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu a Chomutova, z Plzně do Domažlic, křižují Vysočinu a další místa České republiky.