Hlavní navigace

Česká spořitelna získala akreditaci bankovní identity, ta usnadní komunikaci s úřady

Sdílet

Veronika Němcová 4. 12. 2020

Česká spořitelna získala od ministerstva vnitra akreditaci pro Bankovní identitu. Její klienti díky tomu budou moci chodit na úřad stejně jako do banky. Jako první z bank získala akreditaci v říjnu ČSOB.

S pomocí přihlašovacích údajů internetového bankovnictví získají klienti České spořitelny přístup ke službám Portálu občana. Ten funguje jako vstupní brána k elektronickým službám státu.

Jeho služby zahrnují například výpis z bodového registru řidičů, výpis z trestního rejstříku, výpis z insolvence, živnostenské oprávnění nebo informace o konci platnosti řidičského či občanského průkazu. Prostřednictvím bankovní identity se klienti budou moci přihlásit třeba i do e-shopů nebo aplikací.

V první fázi, od počátku příštího roku, bude možné využívat bankovní identitu pro přihlašování k online službám na Portále občana. V další fázi v průběhu roku 2021 umožní Česká spořitelna třetím stranám (firmám), aby prostřednictvím společnosti Bankovní identita a.s. ověřovaly klienty ve svých procesech prostřednictvím bankovní identity. Díky tomu si klineti budou moci například digitálně uzavírat nové smlouvu s poskytovateli energií nebo telefonními operátory.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).