Česká spořitelna se rozhodla stáhnou svou on-line inzerci z českých dezinformačních webů a nadále se od nich distancovat. Je pro nás nepřijatelné podporovat zdroje nepodložených a někdy dokonce záměrně lživých informací. Z tohoto důvodu se naše reklama nebude objevovat na dezinformačních webech. Tím však nikomu neupíráme právo získávat informace ze zdrojů, které uzná za vhodné,
řekla Kristýna Havligerová, tisková mluvčí České spořitelny.
Na tento problém upozornila organizace Think-tank Evropské hodnoty. Často jde o nevědomý krok, kdy dané společnosti ani netuší, že tam inzerují. Pokud české společnosti inzerují na těchto webech, fakticky přímo financují jejich aktivity, mezi které patří také systematická výroba dezinformací a konspiračních teorií,
říká Jakub Janda, zástupce ředitele think-tanku Evropské hodnoty.
Organizace Think-tank Evropské hodnoty zjistil, že v období od 18. června do 23. června 2016 se na dezinformačních webech objevila inzerce 75 firem. Přehled těchto dezinformačních webů naleznete na internetových stránkách www.dezinformatori.cz.