Ony by spíš asi pojišťovny co vybírají povinné ručení měli motivovat řidiče, motoristy jak z řad fyzických osob (i OSVČ) tak právnických osob, aby se vozový park omlazoval.
Pomohlo by to ekologii (nové auta mají účinnější spalování a filtry, katalizátory) a i bezpečnosti provozu, zejména pokud by pojišťovny motivovaly automobilky, aby montovaly nové technologie, jako noční vidění, senzor meření bezpečné vzdálenosti, ABS, ESP, ... i do levnějších aut, které si koupí střední třída.
A nechtel byste to, co si clovek pro sve bezpeci poridi, nechat na nem samotnem? Ja chapu, ze kdyz nekdo nepochopil shodu prisudku s podmetem, tak asi bude tezko chapat stredoskolskou fysiku, tedy napriklad to, ze spalovani je vicemene stale stejne a ze starsi auto muze byt lepsi proste proto, ze na nem nejsou tolik "okatovane kosty", nicmene fakt, ze povinne ruceni slouzi k ochrane druhych a ze tedy treba za plot zboreny starym autem nebo autem novym zaplati pojistovna pokazde stejne, byste snad jeste chapat mohl.
Samozřejmě, situace rodin s dětmi je třeba problematická a ne každý si může nové auto dovolit, ale já jsem k němu došel z čistě pragmatickcýh důvodů. Jednak mě už celkem dost stály opravy starého, přípravy na technickou a pak také nekonečné investice do různých prvků, elektronika často problém, relátka, žárovičky, ale i tlumiče, seřizování geometrie a mnoho dalších. Je pravda, že jsem se o auto staral. Ale spotřeba 11 litrů ve městě už mě taky zmáhala. Nové je neskonale lepší, má všechno moderní, je mnohem bezpečnější, flexibilnější, je menší a líp se s ním parkuje. Spotřeba ve městě kolem 6 je také vítaný bonus. Jasně, nějakou dobu jej budu splácet, ale jsem rád, že už nemusím každou chvíli kupovat laminát a bitumen. Nemám na to taky čas.