Aplikace George před přijetím hovoru zobrazí, že vám volají z České spořitelny

17. 10. 2024

Sdílet

George, Česká spořitelna Autor: Depositphotos

Mobilní aplikace George v následujících dnech dostane vylepšení, díky němuž uvidíte, že vám volá někdo z České spořitelny. Přesněji z telefonního čísla, které spadá pod skupinu České spořitelny.

V době publikace aktuality služba ještě nefunguje (děkuji za pomoc bankéřce s testováním), její implementace je však na spadnutí.

Aby vám chodilo upozornění o volajícím čísle z České spořitelny, potřebujete mít:

  • aktuální verzi aplikace George pro Android a iOS,
  • povolené zobrazování oznámení pro aplikace ve svém telefonu,
  • připojení k internetu (mobilní, wi-fi)

Služba vám může pomoci zvýšit ochranu před podvodníky, kteří se vydávají za osobní bankéře České spořitelny a používají k tomu i skutečná telefonní čísla pomoci tzv. spoofingu.

Falešní bankéři nejčastějí volají z organizovaných podvodných call center, hovoří plynně česky a velmi věrohodně napodobují chování zaměstnanců call centra. V poslední době používají trik, kdy vám nejdříve pošlou podvodnou SMS, například s výzvou na   zaplacení pokuty za překročení rychlosti. Poté na ni navážou a oznamují vám, že jste stali obětí podvodu a musí vám peníze zachránit.

V boji proti těmto podvodům je činná i policie, a to na mezinárodní úrovni. Českým a ukrajinským kriminalistům se podařilo letos rozprášit callcentrum na Ukrajině, jehož „bankéři“ způsobili podvody za zhruba 50 milionů korun.

Ověření telefonního čísla volajícího před přijmutím hovoru prostřednictvím mobilní aplikace George od České spořitelny. (17. 10. 2024)

Ověření telefonního čísla volajícího před přijmutím hovoru prostřednictvím mobilní aplikace George od České spořitelny. (17. 10. 2024)

Autor: Česká spořitelna, a. s.

Z celkového objemu klientských škod, které ve druhém čtvrtletí způsobili kybernetičtí podvodníci, tvořily čtvrtinu právě útoky falešných bankéřů. Ti se nejčastěji vydávají za pracovníka banky a pod různými záminkami, nejčastěji z důvodu napadení účtu, přimějí klienty, aby peníze ze svého účtu převedli nebo vložili na údajně zabezpečený účet, říká Petr Zíma, manažer klientské bezpečnosti v České spořitelně s tím, že půměrná výše škod způsobená falešným bankéřem je výrazně vyšší než u jiných typů podvodů a ve druhém čtvrtletí dosáhla v průměru okolo 193 000 korun.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a osobní silniční dopravu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).