Hlavní navigace

Allianz má bič na pojistné podvodníky - hlasový analyzátor

Sdílet

Arsen Lazarevič 16. 4. 2014

Nelichotivý vývoj ekonomiky, stagnace mezd,  růst nezaměstnanosti, ale také stále větší drzost některých podvodníků. To jsou hlavní důvody, proč pojišťovny hlásí nárůsty pojistných podvodů.

Pojišťovna Allianz tvrdí, že na ně má novou zbraň – tzv. hlasový analyzátor, který si velmi pochvaluje, výsledky jsou údajně velmi přesné: Vzali jsme deset nahrávek telefonátů se staršími případy, u kterých jsme v minulosti jednoznačně prokázali, že šlo o podvod. K nim jsme přibalili dalších deset standardních pojistných událostí, které byly zcela v pořádku. Aniž by je experti, obsluhující tento hlasový detektor, znali, dokázali u všech perfektně rozpoznat, kdy šlo o podvod a kdy o klasickou pojistnou událost. Vše pouze na základě analýzy křivek hlasu, vysvětluje Ludvík Bohman, ředitel úseku právního, compliance a odhalování pojistných podvodů Allianz pojišťovny.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 4. 2014 7:49

    pb. (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----

    Děs. Nechtěl bych se ocitnout na druhé straně stoprocetně úspěšného systému. Proti stoprocentnímu systému není obrana. Navíc každý další případ jen potvrzuje "neomylnost" takového systému.

    Pro rozumné posouzení chybí pár podstatných informací: jaké je procento pojistných podvodů, s jakou úspěšností odhalí expertní systém podvodníka a s jakou pravděpodobností označí za podvodníka nevinnou oběť.

    Bez znalosti těchto hodnot je velmi dobře možné i u systému, který správně označí 99% podvodníků za podvodníky, že většina označených budou nevinní.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).