jsem zvědav, jak se ŽB pochlapí. ve zvyšování poplatků byla vždy mezi těmi nejposlednějšími a nejumírněnějšími.
dříve jsem měl sporožiro u ČS. základní poplatek za vedení sice nebyl vysoký, ale navazující poplatky (třeba za položku, platební styk, vypsání nějakého potvrzení) byly nekřesťanské a v celku to dělalo za měsíc pěkných pár korun. sice mi nabízeli balíčky, ale když jsem zjistil, že v té době byl za zrušení balíčku poplatek několik set a oni mi to zamlčeli, řekl jsem si dost. na netu jsem si dal vyhodnocení účtů u jednotlivých bank po pložkách, které v měsíci mívám. spořka mi vyšla jako jedna z nejdražších a ŽB naopak jako jedna z nejlevnějších. pak jsem si ověřil sazby za jednotlivé položky ještě přímo v bance (údaje na netu nemusí být na všech vyhodcovacích serverech vždy aktuální) a přešel k nim. ŽB dokonce neměla ani zaveden poplatek za zrušení účtu, který ostatní banky teprve nedávno vyřazovaly ze svých sazebníků na popud nespokojených zákazníků, Ministerstva financí a blížících se voleb. zanedlouho ještě následovala kampaň, která se mne sice již netýkala, ale nabízí vedení účtu půl roku zdarma a dokonce nabízí novým klientům převedení všech plateb ze staré banky zadara a bez zásachu klienta. nevím, jak to dělají, ale když to nabízejí ...
nyní nemusím vystávat ty nekonečné fronty (vše se nedá dělat jen přes net či telefon), bát se, že každou chvíli zase něco nebude fungovat (jak nyní měla spořitelna ten výpadek, to už muselo být něco velkého, když to prosáklo až do médií - při jiných nefunkčnostech systémů se to tutlalo), výpis z účtu mám už 2. nebo 3. v měsíci a na výpise jsou obsaženy transakce až do konce měsíce. u spořky chodil výpis v půli dalšího měsíce a nebyla na něm obsažena řada obratů z druhé poloviny měsíce. i výplaty nám někdy chodily později než jiným zaměstnancům z jiných bank, a občas dokonce přišlo mailem omluvné vyjádření, že se někde cosi přihodilo a tak zaměstnancům se sporožirem bude výplata připsána později. rozhodně to nebylo tím, že někteří zaměstnanci měli konto u stejné banky jako zaměstanavatel a tudíž se jednalo o převod v rámci jedné banky, jak se nám snažili ve spořce vždy namluvit.
není to neplacená reklama psaná někým ze ŽB, ale zkušenosti běžného klienta.
na druhou stranu musím přiznat, že v době zřizování účtu měla ŽB první dva výběry v měsíci z cizích bankomatů zdarma a další výběry zdarma byly v rámci banky. a to zrušila. nyní už mám jen výběry v rámci banky zdarma. snažím se platit všude kartou, ale někdy obchodník karty nebere nebo nefunguje síť (většinou tam mají terminál od proklínané ČS, nebo mi už opakovaně pokladní sdělily, že vždy v celou hodinu se vždy síť zasekne a autorizace nejdou nebo fungují omezeně). mám bankomat ŽB kousek od práce, ale bydlím jinde, kde bankomat ŽB není a když chce manželka nebo i já vybrat v místě bydliště, tak jedině za poplatek z bankomatu cizí banky. takže vůči klientům, kteří nemají bankomat ŽB u nosu a nutně potřebují hotovost a účet si otvírali v době, kdy tyto transakce byly bez poplatků, je tento zavedený polatek sprosťárna. mimochodem, poplatek za výběr z cizího bankomatu inicializovala právě spořitelna. a spořitelna dostala na rozvoj bankomatové sítě nemalý peníz od státu a přesto jí to nestačí. a co vím, v zahraničí řadu poplatků, které uplatňují naše banky (včetně poplatku za výběr z bankomatu), neznají.
Mám účet v ŽB a neměnil bych (s ČS určitě ne). I když i ŽB má své mouchy tak jsem vcelku spokojen a při občasné návštěvě pobočky ČS (fronty kam se podíváš) se jen potutelně usmívám...