Správně. A podobně např. u letenek by měla být uváděna celková cena včetně letištních poplatků a palivových příplatků, protože letenku bez těchto dalších nákladů mi nikdo samostatně neprodá. Ale uváděná cena letenky je opticky nižší a lépe slouží k chytání hejlů.
nejsem si jist, jestli zrovna tohle je cesta ke štěstí.
obchodník inzeruje SVOJÍ cenu - DPH náleží ďáblu, za to podnikatel nemůže. totéž jsou letištní poplatky a palivové příplatky - ty navíc podnikatel ani dost dobře nemůže inzerovat, protože se denně mění, pak by jakákoliv reklama měla platnost max 24 hodin a to je často delší i výrobní doba inzerátu.
myslím že by bylo fér například nařízení, že cena včetně DPH (nebo cena letenky včetně všech příplatků a poplatků) se musí uvádět stejně velkým písmem jako cena, a na stejném místě jako cena. ale aby podnikatel nesl zodpovědnost za výběr poplatků, které nemůže ovlivnit a které jen předává dál, to se mi moc nelíbí.
co třeba recyklační poplatky za elektroniku? taky by se měly přičítat k ceně zboží?
co poplatky OSA z xeroxů a prázdných CDček?
příkladů je více
Nesouhlasím. Pokud jak říkáte se ceny mění každou chvíli, není problém uvést cenu cenu se všemi poplatky s poznámkou "platné ke dni toho a toho". A pro vysvětlení někde malým písmem může být, cena se skládá...
Ale abych četl nabídky cena za 1Kč a k tomu 999Kč a pod. Ne že bych na takové nabídky ještě reagoval... Stejně výsledná cena je mnohem vyšší než obvyklá u serioznějšího obchodníka.
Podobně u úroků. pokud je to účet pro nepodnikatele a úrok se daní v každém období (u PF je situace odlišná), proč se neuvádí úrok bez 15%?
Jen dobře, ale oni si nějakou obezličku najdou, jak dál lidi klamat.
Nejvíc mne štve v Makru, že tam uvádějí ceny bez DPH velkým písmem a s DPH malým, pro řadu lidí nevidelným písmem. I když jsem plátce DPH, tak u pokladny musím stejně zaplatit cenu včetně DPH. Když si nákup sčítám bez daně a pak na mne chtějí zaplatit daleko větší sumu, nemusím ji při sobě zrovna mít. O platbě kartou (vyjma speciální ve spolupráci s KB) si můžeme nechat jen zdát. A pokud mohou do Makra jen podnikavci, proč z normálních obchodů podnikatele nevyhodí? Může mne vytočit, když si někdo z podnikavců plete Plus, Kaufland nebo Penny s Makrem. Vystojíte ďůlek, než podnikatele - kartonistu na pokladně odbaví, o tom, že levnější, akční zboží nezbyde na ostatní zákazníky, ani nemluvě. V tomhle dělá dobře např. Tesco, kde visí u zboží upozornění, kolik ho lze na jeden nákup odebrat. Je faktem, že kdyby se podnikavci otočili několikrát nebo vyslali každého z rodiny, tak se to zboží asi stejně vyprodá.