Prodej zájezdů do zahraničí na letošní léto je vyšší než loni. Některé velké cestovní kanceláře zatím prodaly o desítky procent víc zájezdů, než loni touto dobou. Podle analytika KPMG Tomáše Kulmana je to dáno zřejmě i tím, že si lidé chtějí dopřát luxusnější dovolenou, zároveň je však pro ně stále důležitá cena a tak využívají až 15procentních slev za včasný nákup, které CK nyní nabízejí.
Prodej CK Čedok je podle mluvčího Tomáše Brejchy v současnosti asi o pětinu vyšší, než touto dobou před rokem. Stále více lidí si podle něho v posledních letech chce vybírat z co nejbohatší nabídky a zároveň využít slevu za včasný nákup. Ceny zájezdů se slevou za tzv. první moment jsou totiž často nižší, než při výprodeji na poslední chvíli, připomněl Kulman.
V CK Fischer si zatím svou letošní letní dovolenou vybralo o třetinu víc lidí než touto dobou loni, řekl mluvčí CK Dan Plovajko. Podle něho se totiž cestovní kanceláři začínají vracet klienti, které ztratila poté, co se objevily informace o finančních potížích bývalého vedení. Vyšší prodej registrují také další velké CK Exim Tours a Firo Tour.