V České republice bude v letošním roce pokračovat expanze velkých nákupních center. Podle odhadů společnosti Cushman & Wakefield Healy & Baker by letos mělo v tuzemsku vyrůst šest nových obchodních komplexů a jejich celkový počet by se tak měl zvýšit na 57. Celková plocha nákupních center se sice zvýší z nynějších 1,1 milionu metrů čtverečních na bezmála 1,3 milionu čtverečních, ČR přesto bude z tohoto pohledu stále výrazně pokulhávat za západoevropskými státy.
ČR v přepočtu prodejní plochy nákupních center na tisíc obyvatel ale stále zaostává za západoevropským průměrem. U nás na tisíc obyvatel připadá zhruba 105 metrů čtverečních prodejní plochy, kdežto v bývalé patnáctce členských zemí EU tento ukazatel dosahuje zhruba 200 metrů čtverečních.V hustotě rozmístění nákupních center jsou v ČR navíc velké regionální rozdíly. Nejvíce možností utrácet v obchodních komplexech mají nyní spotřebitelé v Praze, která disponuje více než 400.000 metry čtverečními prodejní plochy. V Praze tak na tisíc obyvatel připadá 339 metrů čtverečních moderní prodejní plochy. Nejhůře jsou na tom obyvatelé kraje Vysočina, kde se nenachází ani jedno moderní nákupní centrum.