Česká pošta nebude mít monopol na doručování adresné reklamy

21. 1. 2005

Sdílet

Česká pošta nezíská kvůli hrozbě sankcí od Evropské unie jednoznačnější monopol na doručování adresných reklamních nebo propagačních zásilek, takzvaných direct-mailů. Dnes o tom rozhodla Poslanecká sněmovna, když přehodnotila svůj původní postoj a novelu zákona o poštovních službách schválila v senátním znění.

Doručování direct-mailů je považováno za velmi lukrativní oblast reklamního trhu. Česká pošta dosahuje na reklamních zásilkách obratu 800 milionů korun.

Doručování adresných reklamních sdělení se totiž věnuje i společnost Mediaservis. Její zástupce již dříve označil sněmovní verzi novely za bezprecedentní zásah do hospodářské soutěže za účelem ochrany státního podniku na úkor soukromého subjektu.

Novela v souladu se směrnicemi EU také přesunuje poštovní služby ze skupiny vázaných živností mezi živnosti volné a usnadní tak konkurentům České pošty usnadnit přístup na trh. Další změnou, kterou má novela přinést, je převedení úlohy regulátora poštovního trhu z ministerstva informatiky na Český telekomunikační úřad. Regulační nástroje se mění z formy vyhlášky na správní řízení, zájemci o poskytování služeb by nemuseli žádat o souhlas ministerstvo informatiky.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).