Hypermarkety si udobřují zákazníky

13. 1. 2005

Sdílet

Hypermarkety se obávají dalších problémů se sezónními slevami, které před týdnem rozezlily zákazníky i některé zákonodárce. Obchody proto nyní začaly zpřesňovat podmínky výprodejů. Hypernova včera jako první uvedla počty kusů zboží ve výprodeji, Carrefour chystá regionálně dělené letáky. Kvůli stížnostem na nedostatek nebo chybějící inzerované zlevněné zboží v některých prodejnách, které odstartovala mamutí kampaň řetězce Carrefour, začaly rozsáhlé kontroly České obchodní inspekce (ČOI). Ministerstvo průmyslu a obchodu se navíc rozhodlo připravit zákony, které by výprodeje regulovaly.

Počet kusů ve výprodejových letácích a inzerátech přitom firmám nepřikazuje žádný zákon. Na letácích mají firmy většinou napsáno pouze: do vyprodání zásob.

Například Francie a Itálie mají uzákoněn termín začátku slev i dobu, po kterou trvají. Ve Velké Británii zase musí být zboží, které jde do výprodeje, na pultech za běžné ceny měsíc před vyhlášením slev.

Zdroj: IHNED.cz

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Kvíz týdne

Falešné slevy, obcházení pravidel. Poznáte, když vás e-shop tahá za nos?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).