§ 5
(1) Poplatek z reklamních zařízení se vybírá za písemná, obrazová, světelná a zvuková oznámení umístěná či provozovaná na veřejných prostranstvích, ve veřejně přístupných místnostech a ve veřejných hromadných dopravních prostředcích. Za reklamní zařízení se pro tento účel nepovažují zejména
a) písemná a obrazová označení vlastního podniku či provozovny umístěná na objektech, ve kterých fyzická či právnická osoba provozuje svou označovanou činnost,
b) umístění a provozování vlastních reklamních zařízení uvnitř těchto objektů
c) umístění a provozování reklamních zařízení politických a volebních stran6) po dobu volební kampaně.
(2) Poplatek z reklamních zařízení platí fyzická nebo právnická osoba, která oznámení uvedená v odstavci 1 umístila nebo provozuje.
(3) Sazba poplatku z reklamních zařízení činí až 5 % ceny za provádění reklamy; je-li reklama prováděna bez úplaty nebo nelze-li prokázat její cenu, je základem pro stanovení poplatku cena v místě obvyklá.
(4) Poplatek se neplatí z reklamních zařízení sledujících charitativní a jiné humanitární cíle.
(5) Poplatek z reklamních zařízení lze vybrat i vedle poplatku podle § 4.