Hlavní navigace

Zlevnění v podání Českého Telecomu

Český Telecom dnes představil své nové cenové programy, které podle jeho vyjádření přináší nižší měsíční poplatky a snížené hovorné do všech směrů. Realita je však mnohdy jiná. Velice problematické je i automatické převádění zákazníků na nové cenové programy, jak to zamýšlí Český Telecom.

Doba čtení: 1 minuta

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) již nyní zaznamenalo první reakce od spotřebitelů na nové cenové rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu a v návaznosti na nové cenové programy Českého Telecomu. Ačkoliv Český Telecom hovoří výhradně o zlevnění, většina spotřebitelů však zaplatí každý měsíc v důsledku zrušení cenových balíčků ve skutečnosti více, uvedla Ivana Picková z SOS a dodává: Dalo by se říci, že jediným přínosem pro spotřebitele je transparentnější možnost využívat konkurence s využitím služeb volba a předvolba operátora. Tu však spotřebitelé měli již nyní s Telefon Zero, a to již za 317 Kč měsíčně oproti novým 329 Kč.

SOS oceňuje, že Český Telecom zřídil speciální informační linku pro spotřebitele, kteří uvažují o změně cenového programu Povinné přechody na nové tarifní programy, jak je připravuje Český Telecom, však považujeme za nekorektní změnu uzavřeného smluvního vztahu. Pokud by k tomu mělo dojít, mnoho spotřebitelů by na tom velmi tratilo, vysvětlil Karel Pavlík. Modelovým případem mohou být uživatelé tarifního programu ISDN2 BASIC, kteří v současné době platí měsíčně 678 Kč s DPH včetně kreditu ve výši 113 Kč. Podle zveřejněných plánů budou tito uživatelé od 1. července 2005 měsíčně platit 827 Kč, a to navíc bez jakéhokoliv kreditu. Opravdu nelze hovořit o zlevnění. Předpokládáme, že Český Telecom své narychlo představené tarify ještě upraví, aby nabídl všem svým zákazníkům adekvátní náhradu stávajícího cenového programu, nebo je nebude nutit k přechodu, uzavřel Pavlík.