Český trh platebních karet prochází v posledních měsících významnými změnami.Čím více držitelé své karty používají, tím vyšší jsou jejich požadavky na kvalitu a rozsah služeb spojených s platební kartou. Právě proto vzrostl počet vydaných karet MasterCard meziročně o téměř 43 %,
řekl Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. Zřetelný je samozřejmě pokračující růst zájmu o kreditní karty. V této oblasti pozorujeme nejen rostoucí zájem spotřebitelů, ale rovněž zájem finančních institucí o uvádění nových produktů na trh,
dodal Ján Čarný.
V období od 1. ledna do 30. září 2004 uskutečnili tuzemští držitelé karet MasterCard více než 22 milionů transakcí v souhrnném objemu více než 2,3 miliardy USD. Objemy plateb kartami Maestro budou známy až v souhrnném vyjádření ke konci roku 2004. Přesto již dnes předpokládáme, že celkový objem útrat kartami MasterCard a Maestro v České republice vzroste z loňských 200 miliard Kč o více než 10 procent,
uvedl Ján Čarný.
Vedle počtu platebních karet roste soustavně také počet obchodních míst, kde mohou držitelé karet za vybrané zboží či služby zaplatit. V případě karet MasterCard to bylo ke konci třetího čtvrtletí 2004 takřka 50 000 obchodů. Kartami Maestro bylo ke konci třetího čtvrtletí letošního roku možné zaplatit za zboží a služby ve více než 33 000 obchodech. Držitelům platebních karet MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro je na území České republiky zároveň k dispozici přibližně 2 800 bankomatů.
Celosvětově evidovala společnost MasterCard International ke konci 3. čtvrtletí roku 2004 více než 656 milionů vydaných karet se značkou MasterCard (meziroční růst 8 %) – tyto karty akceptovalo k 30. 9. 2004 více než 24 milionů obchodních míst po celém světě. V případě karet Maestro se jednalo k 30. 9. 2004 o 548 milionů vydaných karet a 7,5 milionu akceptačních míst. Držitelům obou značek je celosvětově k dispozici přibližně 996 000 bankomatů.
Důležité mezníky dosažené ve třetím čtvrtletí
Společnost MasterCard International ve třetím čtvrtletí roku 2004 dosáhla i celé řady důležitých podnikatelských mezníků:
- V České republice byl poprvé nabídnut finančními institucemi systém MasterCard SecureCode – technologie, která umožní držitelům platebních karet se značkami společnosti MasterCard realizovat bezpečné platby v prostředí internetu. Systém nabízejí v současné chvíli nejvýznamnější banky i internetové obchody na území České republiky.
- Společnosti McDonald’s® a MasterCard International oznámily uzavření dohody o akceptaci platebních karet MasterCard® PayPass™. Bezkontaktní platební karty MasterCard PayPass budou akceptovány v první fázi ve vybraných restauracích řetězce McDonald’s v USA.
- Byla zahájena spolupráce se společností NameProtect, která má přispět k podchycení krádeží identity ještě dříve, než k nim dojde. MasterCard International spolupracuje s firmou NameProtect, která je předním podnikem v oboru odhalování digitálních podvodů, na identifikaci webových stránek založených s cílem krást osobní informace. Tyto stránky jsou často využívány k zasílání nevyžádaných e-mailů, jež mohou v konečném důsledku vést ke krádeži identity. Společnosti MasterCard a NameProtect budou dále identifikovat stránky, které obchodují s ilegálně získanými čísly platebních karet. Technologie NameProtect rozpoznává on-line zločiny v reálném čase.
- Společnost MasterCard International dále oznámila, že řada předních světových dodavatelů čipových karet podepsala dohodu o vývoji technologie M/Chip™ 4 a aktivně vyvíjí produkty na její podporu. První pilotní produkty přitom mají být k dispozici ještě v roce 2004. Technologie M/Chip 4 představuje nejnovější generaci platebních aplikací standardu EMV.
O skupině MasterCard International
MasterCard International je vedoucí světový platební systém poskytující širokou škálu inovativních řešení, která podporují členské banky při poskytování debetních, kreditních, business-to-business a dalších platebních programů. Společnost MasterCard International řídí portfolio známých, široce přijímaných značek platebních karet MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro a poskytuje své služby finančním institucím a zákazníkům ve 210 zemích světa. Její ceněná reklamní kampaň Priceless, která v současné době běží ve 47 jazykových mutacích v 96 zemích světa, dává značkám MasterCard skutečně globální dosah. Další informace o společnosti získáte na jejích webových stránkách na adrese www.mastercardinternational.com.