Instalace probíhala v několika etapách od prosince 2004, kdy Česká spořitelna jako první na trhu tuto funkčnost nabídla. U obou služeb jde o zadávání jednorázových platebních příkazů k úhradě až do výše 20 000 Kč. Klienti se identifikují svou debetní platební kartou vydanou Českou spořitelnou ke sporožirovému účtu. V případě platby pojistného Kooperativě se navíc jedná o komfortnější zadávaní, klienti totiž nezadávají číslo účtu příjemce, protože je přednastaveno.
Doba zpracování platebního příkazu v transakčním bankomatu je stejná jako u přímého bankovnictví, tzn., že pokud klient příkaz zadá do 20. hodiny, je příkaz ještě týž den zpracován. Délka vlastní operace zadání platebního příkazu přes bankomat zabere zhruba 1 minutu, což je srovnatelné s délkou transakce při vydání hotovosti. Třetina bankomatů službu nabízí pouze „mimo špičku“ z důvodů přílišné vytíženosti hotovostními operacemi.
Bankomaty České spořitelny se stávají multifunkčními: kromě výběru hotovosti v nich lze zjistit zůstatek na sporožirovém účtu v České spořitelně, dobít kupon do mobilních telefonů operátorů Oskar a Eurotel, zjistit stav bodového konta Bonus programu, na které klienti sbírají body za placení kartou, a nyní je nově možné realizovat i příkaz k úhradě. Transakční bankomaty jsou určeny pro transakce ze sporožirových účtů prováděné debetní kartou. Poplatek činí 5 Kč za transakci.
V současnosti provozuje Česká spořitelna siť více než 1 080 bankomatů a 650 poboček rozmístěných po celé republice. Ke konci září 2004 vydala banka přes 2,7 milionů platebních karet.
Klára Gajdušková
tisková mluvčí České spořitelny, a.s.