Celkově jsme uzavřeli 1.650 nových smluv. Největší zájem byl o termínované vklady, zejména se splatností 18 a 24 měsíců. Ty tvořily 70 procent z celkového počtu. Bilanční sumu se nám podařilo zvýšit na téměř 2,2 miliardy korun,
říká Tomáš Chrobák, člen představenstva spořitelního družstva WPB. Zajímavá je i průměrná částka, kterou klienti v rámci akce ukládali. Průměrný vklad činil 480.000 Kč.
Oproti akci, která probíhala v loňském roce, se podle Tomáše Chrobáka změnila i struktura klientů: Před touto kampaní byly dvě třetiny našich klientů z Prahy, obvykle byli starší 40 let. Tato čísla se ale pomalu mění. Více než čtvrtina nových klientů jsou mladší lidé, obyvatel Prahy byla nyní pouze polovina; velký nárůst zájmu o spoření jsme zaznamenali ve Východních Čechách a na Severní Moravě.
Přesun zájmu o spoření do mladších skupin obyvatelstva zapříčinila pravděpodobně i úprava produktu. Letos jsme se více zaměřili na internet. To je zcela jistě jedním z důvodů proč došlo ke snížení průměrného věku klienta. Protože nabízíme možnost uzavřít spoření i na dálku, stali jsme se dostupnějšími i v lokalitách, kde jsme dříve příliš silné pokrytí neměli. Ostatně právě prostřednictvím ‚Spoření na dálku‘, jak se náš internetový produkt jmenuje, bylo uzavřeno 65 % nových smluv,
vysvětluje Tomáš Chrobák.
Tuzemské družstevní záložny a spořitelní družstva se těší stále větší přízni vkladatelů. Nejen že ze zákona jsou vklady v záložnách pojištěny stejně jako peníze uložené v bankách, ale záložny většinou nabízejí u svých vkladových akcí výrazně větší úrokové sazby.
V ČR má v současnosti v družstevních záložnách uloženo své finance přes 44 tisíc lidí. Dohromady záložny spravují téměř 15 miliard Kč.