Výzkum zamerený na využívání bankovních služeb internetovou populací zrealizovala v cervnu 2006 výzkumná agentura Mediaresearch na reprezentativním e-panelu internetové populace CR starší 15 let o velikosti 1008 respondentu. Výzkum byl proveden prostrednictvím internetového sberu dat na webovém serveru Mediaresearch.
Internetová populace predstavuje v Ceské republice 3,5 milionu osob (ve veku 12+), jak vyplývá z výsledku výzkumu NetMonitor, cerven 2006 (výzkum návštevnosti ceského internetu a sociodemografie návštevníku ceského internetu), který pro SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) realizuje Mediaresearch ve spolupráci se spolecností Gemius.
Jak jsou banky využívány internetovou populací?
K hlavním výsledkum výzkumu se radí informace o tom, že pouze 8 % internetové populace starší 15 let nevyužívá služeb žádného penežního ústavu. Jde zejména o mladé lidi ve veku 15 – 19 let.
S vyšším vekem a vzdeláním se frekvence používání internetového bankovnictví zvyšuje.
Jak je internetové bankovnictví bezpecné?
71 % internetové populace uvádí zabezpecení internetového bankovnictví jako bezpecné nebo spíše bezpecné. Nadprumerne bezpecne se cítí klienti GE Money Bank. 40 % internetové populace je ochotno si za vetší bezpecí internetového bankovnictví priplatit.
Jaký typ financních informací se vyhledává na internetu?
Nejoblíbenejšími bankovními servery u internetové populace jsou Finance.cz (73 %), Peníze.cz (54 %) a Mešec.cz (39 %). Ve strukture vyhledávaných internetových informací nalezneme internetové bankovnictví (50 %), kurzy men (46 %), sporící produkty (40 %), úverové produkty (31 %), investicní produkty (26 %) a pojišt ovací produkty (26%).
Ivana Musilová, Mediaresearch, a.s., 21.8.2006