Za velmi nákladné považuje většina lidí půjčení automobilu od profesionální autopůjčovny. Jejich služeb tak využívají spíše v mimořádných situacích – když je jejich vůz mimo provoz, při výjezdu na dovolenou či když firma krátkodobě potřebuje auto pro svého zaměstnance. Využít služeb autopůjčovny však může být výhodné i v jiných situacích, ve kterých mnoho zákazníků tato varianta ani nenapadne. Proč například kupovat džíp, který svoje přednosti projeví pouze v zimě na horách a zbytek roku bude stát v garáží, když je možné si ho na zimní měsíce půjčit?
„Ve svém okolí pozoruji velmi často následující modelovou situaci. Rodina vlastní automobil, avšak využívá ho poměrně málo, a vůz tak bývá vytížen třeba jen několik týdnů v roce,“ popisuje Radek Vácha, ředitel autopůjčovny RentPoint. „Přitom je nutné si uvědomit, jaké fixní náklady vlastnictví automobilu doprovázejí. Leasingové splátky, povinné ručení, havarijní pojištění, servisní služby a také čas strávený vyřizováním agendy s tím spojené – to vše jsou výdaje, kterým se není při vlastnictví automobilu možné vyhnout,“ říká Radek Vácha.
Pokud zákazník využije služeb autopůjčovny, zaplatí pouze pevnou částku za nájem vozidla, závislou na typu auta a délce výpůjčky. Stačí podepsat příslušnou smlouvu a odjet vybraným vozem – odpadají starosti se zařizováním pojištění či hledáním a placením servisu v případě poruchy. „RentPoint svým zákazníkům nabízí mimo jiné i 24hodinovou asistenční službu. A k povinnému ručení a havarijnímu pojištění poskytujeme na zapůjčené vozy také pojištění proti vandalismu a krádeži či úrazové pojištění pasažérů,“ jmenuje Radek Vácha.
Nelze zapomenout ani na další přidanou hodnotu autopůjčoven, a to možnost výběru automobilu z mnoha modelů a značek. Zákazník tak může podle své nálady odjíždět pokaždé s jiným vozem – z RentPointu třeba s automobilem značky Volvo, Mazda, Mitsubishi, Ford, Hyundai nebo Škoda.