S ukončením stavebních prací současně končí náhradní dopravní řešení a jízdní řád železničních spojů ČD by v úseku Přerov – Olomouc již neměl být ovlivněn stavební činností.
Doprava na trati Olomouc – Přerov po ukončení modernizace:
- Poslední nepřetržitá výluka byla ukončena dne 8. 12. 2006.
- 11. 12. byla zavedena v celém traťovém úseku původní traťová rychlost – 120 km / hod.
- Rychlá zkouška sjízdnosti trakčního vedení byla provedena ve dnech 19. a 20. 12. 2006.
- Zavedení projektované traťové rychlosti – 160 km / hod pro klasické soupravy i soupravy s nuceným naklápěním skříně (pendolino) se předpokládá ke dni 1. 2. 2007.
- Současná jízdní doba Přerov – Olomouc: 14 minut.
- Po zavedení 160 – Přerov – Olomouc – 12 minut ( Dluhonice – Olomouc: 10 minut).
Základní informace o dnes ukončené modernizaci trati Olomouc – Přerov
Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, s.o., Stavební správa Olomouc.
Ve veřejné soutěži zvítězilo Sdružení „Přerov – Olomouc“- zhotovitel stavby (OHL ŽS – vedoucí sdružení a Skanska ŽS.a.s.- účastník sdružení). Projektantem stavby je SUDOP Brno s.r.o , Moravia Consult Olomouc, a.s. Současným a budoucím správcem úseku je Správa dopravní cesty Olomouc Českých drah.
Stavba (1. a 2. část) se realizovala nákladem 2,697 mld. Kč bez DPH.
- Zahájení stavby :1. část 04/2004 – 2. část 04/2005
- Ukončení stavby : 1. část 11/2005 – 2. část 12/2006
Základní údaje :
Rozdělení na dvě části – 1. část Grygov – Olomouc, 2. část Grygov (včetně) – Dluhonice (mimo).
- délka koleje (dvoukolejné trati) modernizovaného úseku (km 184,250 – 205,200) – 20 950 m
- skutečnost (kolejově) kilometr 187,815 (vjezd Dluhonice od Olomouce) po vjezd na přerovském zhlaví žst. Olomouc kilometr 205,200 – 17,385 m
- maximální rychlost – 160 km/hod
Modernizace úseku obsahuje: železniční spodek a žel. svršek, zabezpečovací zařízení, silnoproudou elektrotechniku, technologie výtahů, automatizovaný systém řízení, nástupiště, komunikace, dopravní opatření, pozemní objekty – demolice, protihluková opatření, trakční vedení, sdělovací zařízení, ukolejnění vodivých konstrukcí, mosty, propustky, podchody a vodohospodářské objekty.