S objednavateli dopravy a německým partnerem společností Arriva jsme se dohodli na výrazném zlepšení kvality rychlíku Franz Kafka, který bude odjíždět z Prahy v 9.04 hodin a v opačném směru přijede do Prahy před jedenáctou hodinou večer. V soupravě budou zařazené nejmodernější klimatizované vozy 2. třídy a od ledna 2010 i nově dodané kombinované vagóny 1. třídy s bistrem,
uvedla ředitelka odboru provozu osobní dopravy Luďka Hnulíková. Vlak podle ní nabídne kvalitu obvyklou v značkových spojích EuroCity na západoevropských linkách. Z této změny budou samozřejmě profitovat i cestující ve vnitrostátní přepravě např. z Prahy do Plzně nebo Domažlic,
upozornila Luďka Hnulíková.
Zároveň dojde také k mírnému zrychlení dopravy mezi Prahou, Norimberkem a Mnichovem a to i přesto, že pokračující stavební práce na 3. koridoru mezi Prahou a Plzní si vyžádají prodloužení jízdní doby a dodatečné časové rezervy. Na začátku jízdního řádu 2009 byla plánovaná doba jízdy z Prahy do Plzně 1 hod. 39 min., v jízdním řádu 2010 bude tento čas 1 hod. 46 min. Přesto se podařilo cestovní časy u jednotlivých spojů zkrátit proti aktuálnímu stavu o přibližně 10 až 20 minut. Značné časové úspory jsme dosáhli zrušením jedné výměny lokomotiv na německo-české hranici,
vysvětluje Luďka Hnulíková: Zatímco nyní stojí vlaky kvůli výměně stroje v německém Furt im Waldu přibližně 10 minut, nově zde budou mít prakticky jen minutovou zastávku. Dohodli jsme se totiž s německou Arrivou na společném využití moderních německým lokomotiv typu ER 20 Herkules až do Plzně, kde se mění motorová a elektrická lokomotiva.
Rozšíří se také možnosti cestování vozíčkářů a cyklistů jak na trati z Prahy do Plzně a Domažlic, tak dále do Bavorska, jak zmiňuje ředitelka odboru provozu osobní dopravy Luďka Hnulíková: Jak české tak německé soupravy budou mít zařazený vagón upravený pro cestování vozíčkářů a vozy pro přepravu jízdních kol. Současná nabídka těchto služeb se tak rozšíří ze tří na všechny čtyři páry spojů z Prahy do Plzně, Domažlic a dále do Mnichova nebo Norimberka.