Téměř polovina podnikatelů sice plánuje investovat peníze do nákupu zboží nebo vybavení provozovny, ale při jejich financování jsou opatrní. „Peníze na veškeré aktivity plánují čerpat v první řadě z vlastních zdrojů. Jen čtrnáct procent živnostníků zvažuje financování půjčkou od banky,“ vysvětluje Aleš Pospíšil, výkonný ředitel Řízení segmentů Poštovní spořitelny.
Při vyřizování bankovní agendy se podnikatelé nejčastěji řídí heslem: „Čas jsou peníze“. Proto přibližně 90 % používá pro své podnikatelské i osobní účely internetové bankovnictví. Jeho prostřednictvím vyřizují standardní a pravidelné finanční operace. „Průzkum ukázal, že živnostníci se nejčastěji se svým problémem obrací na svého osobního poradce na pobočce banky. V případě vyřizování osobních účelů využívají častěji zákaznickou linku,“doplňuje Pospíšil.