V roce 2006 uvedl Home Credit na trh dva moderní a progresivní produkty – Telefonní půjčku a kreditní kartu. Zájem o ně se projevil i v prvním čtvrtletí roku 2007.
Úspěch Telefonní půjčky, jednoduše dostupného spotřebitelského úvěru, se významně zasloužil o nárůst celkového objemu poskytnutých hotovostních úvěrů, který se v meziročním srovnání téměř zčtyřnásobil. Jen v březnu 2007 zaznamenala bezplatná linka pro Telefonní půjčku celkem 21 097 příchozích volání. Do března spadá i rekordní den celého čtvrtletí, a to 12. březen s počtem 1 121 hovorů. Průměrná výška půjčky přes telefon dosáhla v prvním kvartálu 19 425 korun.
Vedle jednorázových úvěrů však Češi využívají stále častěji také revolvingové úvěry, jejichž nositelem jsou úvěrové a kreditní karty. Kreditní kartu nabízí Home Credit svým klientům od listopadu minulého roku. Do konce prvního čtvrtletí 2007 jsme vydali už téměř 250 tisíc kreditních karet
, uvádí Erich Čomor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit, a. s., a dodává: Kreditní karta je moderní platební nástroj, který klientovi poskytuje velkou flexibilitu. Finanční prostředky má vždy k dispozici a může se sám rozhodovat, kolik peněz ze své karetní „peněženky“ použije. Mimo jiné v závislosti na tom, kolik může anebo chce splácet.
Průměrná výše jednoho čerpání prostřednictvím kreditní karty Home Credit představovala v prvním čtvrtletí částku 2 968 korun.
Velký boom notebooků, jaro prodávalo zahradní techniku
Splátkovému prodeji, kde Home Credit poskytl klientům o 31 % vyšší jistinu než v loňském prvním čtvrtletí, dominovala již tradičně černá technika a bílé zboží. Na dalších příčkách se umístily domácí potřeby, výpočetní technika a nábytek. Ve všech zmíněných segmentech zaznamenal Home Credit zřetelný nárůst zájmu spotřebitelů. Nejvýrazněji se projevil u notebooků, kterých se prodalo na splátky více než třikrát tolik oproti stejnému období loňského roku. Blížící se jaro se podepsalo na zvýšeném nákupu zahradní techniky (+ 38 % v objemu poskytnuté jistiny), sportovních potřeb (+ 26 %) a bazénů (+ 21 %). Průměrná výše účelového spotřebitelského úvěru v prvním kvartálu činila 11 217 korun. V poměru k počtu obyvatel jednotlivých krajů* s Home Creditem nejvíce nakupovali zákazníci z Karlovarského, následně Moravskoslezského a Ústeckého kraje. Nejméně nákupu na splátky využili Pražané.
* Podle údajů Českého statistického úřadu
Nejsilnějším měsícem z hlediska využití spotřebitelského financování byl březen. Nejúspěšnějším dnem se stalo pondělí 19. března, kdy Home Credit svým klientům poskytl úvěry v celkové hodnotě přes 30 milionů korun.