Útraty Čechů výrazně rostly i v druhém čtvrtletí 2011

[Tisková zpráva] Čeští spotřebitelé v druhém čtvrtletí roku 2011 utráceli téměř o 9 % více, než na začátku roku. Ukazuje to unikátní statistika karetní asociace VISA Europe, která odráží míru utrácení v jednotlivých evropských zemích.

Sdílet

Češi utrácejí nejvíce z národů střední Evropy. Za druhé čtvrtletí roku 2011 vzrostla jejich chuť utrácet o 8,9 %. Více ve čtvrtletním srovnání utrácí jen občané novějších členů EU z východu Evropy – Lotyšska (12,6 %) a Estonska (10,2 %), kteří prožívají rychlou rekonvalescenci po těžkých letech finanční krize. Sousedé České republiky také utrácejí víc, Polsko o 7 % a Slovensko o 6,6 %.

Velké ekonomiky západní Evropy jsou v růstu útrat skromnější, ve Francii dosáhl 2,6 % a v Německu 3,4 %. Zajímavý je vývoj států z okraje kontinentu, jejichž rozpočty jsou ohroženy dluhovou krizí. Španělské útraty rostly nad očekávání až na 4,3 %, kdežto Irsko a Portugalsko zažily propad. V Řecku, které se musí vypořádávat s velkými škrty výdajů, nedošlo k žádné změně ve vývoji útrat.

„Ve druhém čtvrtletí tohoto roku míra utrácení na většině evropských trhů stabilně rostla. Naše statistiky jsou však v rozporu s nedávnými propady světových akciových trhů i vyjádřeními evropských politiků o dluhové krizi. Je těžké předpovídat, do jaké míry tyto nedávné události v budoucnu podryjí důvěru spotřebitelů,“ říká Philip Symes, Finanční ředitel Visa Europe.

EU Consumer Spending Barometer je unikátní nástroj společnosti Visa, který míru utrácení neodvozuje z nálad nebo názorů, ale z  dat společnosti Visa, jejímž systémem projde v Evropě každé osmé euro, které se zde utratí. Díky tomu poskytuje tento barometr velmi přesný obrázek o tom, kolik občané jednotlivých zemí skutečně utrácejí.

Více informací o EU Consumer Spending Barometer společnosti Visa Europe najdete na odkazu níže:

http://www.vi­saeurope.com/en/new­sroom/all_repor­ts/latest.aspx



Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).