UniCredit Leasing automaticky vyhodnocuje žádosti o úvěr či leasing dopravní techniky

Společnost Creditinfo Solutions, s.r.o., spustila ve společnosti UniCredit Leasing (dříve CAC Leasing) automatizovaný systém pro hodnocení žádostí o úvěr či leasing osobních automobilů. Řešení obsahuje inteligentní dotazování do externích zdrojů pro optimalizaci nákladů a kontrolu historie žádostí pro reporting. Výsledkem je nyní řádové navýšení kapacity pro schvalování žádostí.

Sdílet

„Společnost Creditinfo Solutions jsme zvolili především pro její četné zkušenosti v oblasti hodnocení rizikových informací v bankovním sektoru, a též díky ověřené spolupráci při napojení naší společnosti na Nebankovní registr klientských informací a negativní registr SOLUS,“ říká Miroslav Žák, ředitel divize správy ze společnosti UniCredit Leasing.

„Systémy pro schvalování žádostí o produkty či služby integrují stále častěji i společnosti mimo bankovní sektor, jelikož možnosti navýšení kapacit, spolehlivosti a transparentnosti při automatizovaném procesu jsou v řádech i sta procent,“ říká Zdeněk Honek, obchodní ředitel společnosti Creditinfo Solutions. „Vzhledem k množství v současnosti dostupných dat již není možné je efektivně prověřovat manuálně, a tak musí nastoupit autonomní nástroje, které je na základě definovaných parametrů a konkrétní obchodní strategie jsou schopny vyhodnotit. Vzhledem k udržení konkurenceschop­nosti není otázkou zda, ale pouze, kdy dojde k nasazení u ostatních společností v daném sektoru,“ dodává Z. Honek.

Produkt Decision Maker zajišťuje ve společnosti UniCredit Leasing automatizované hodnocení žádostí o financování osobních vozidel a mohou jej využívat jak jednotlivé pobočky, tak analytici a schvalovatelé či pracovníci v centrále společnosti. Hodnotící systém je komunikačně napojen na interní systém „Portál“, který zajišťuje předávání potřebných dat a informací ostatním systémům v UniCredit Leasing.

Pracovníci leasingové společnosti ve vlastním a známém prostředí vyplní žádost o konkrétní finanční produkt a následně dojde k základnímu posouzení klienta a vyhodnocení žádosti. Poté proces pokračuje dotazem do všech interních zdrojů vázaných na klienta a zároveň dochází i k ověřování předmětu financování podle kódu VIN. Systém následně vyhodnotí získané údaje a předá na posouzení analytikovi nebo automaticky schválí.

Při schvalování dochází i ke kontrole IČ zaměstnavatele a dalším kontrolám v externích zdrojích (Systém Sledování Vazeb, NRKI,…). Výstup s hodnotami kontrol je předáván internímu systému, kde dochází k dalšímu zpracování. Veškeré dotazy do interních i externích zdrojů jsou prováděny on-line v reálném čase a získaná data jsou zpracovávána okamžitě v rámci vyhodnocovacích strategií.

Decision Maker

Decision Maker je softwarový nástroj pro variantní poskytování různých typů rizikových finančních produktů od plošné nabídky malých a „rychlých“ produktů jako jsou spotřebitelské, osobní úvěry nebo mikro-úvěry pro podnikatele a SME, až po kombinované produkty sestavené vždy na míru konkrétnímu klientovi. Mezi jeho hlavní výhody patří garance objektivního hodnocení a snižování operačního rizika. Systém zároveň splňuje implementaci dle bankovních standardů a BASEL II principů.

Decision Maker podporuje vedle automatizace procesu spojeného s poskytováním rizikových produktů také řízení rizika, distribuci procesů na pobočkovou síť, operativní změnu vyhodnocovacích strategií, aktualizaci scoringových karet a další možnosti. Ve spolupráci s nástrojem Debt Master pak pokrývá monitoring úvěrového vztahu s pravidelným hodnocením interních a externích zdrojů či inteligentní způsob vymáhání vzniknuvších pohledávek s individuálním přístupem ke každému zákazníkovi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).