Nejvyšší procentuální nárůst zaznamenala společnost Visa v počtu transakcí spojených s účty za služby jako jsou elektřina, plyn či voda. Transakce v restauračních zařízeních vzrostly o plných 16 procent, v supermarketech a obchodech s potravinami pak byl zaznamenán nárůst o 13 procent.
Ecommerce (elektronické obchodování) i nadále vzrůstal a 26procentní růst jednoznačně naznačuje, že online obchodníci mají v současnosti na trhu mnohem vyšší podíl nežli obchodníci ostatní. Výrazně vzrostly také útraty prostřednictvím debetních karet, a to o celých 14 procent.
Celková hodnota transakcí společnosti Visa Europe v prvním čtvrtletí roku 2009 vzrostla v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 2 procenta.
Při oznamování výsledků na Visa Insight Event v Berlíně Dr. Steve Perry, Commercial director společnosti Visa Europe, uvedl: Naše data jednoznačně ukazují, že karty, zejména debetní, ve stále více případech nahrazují hotovost a šeky, a to i při platbách.
Ačkoliv většina evropských zemí již zaznamenala recesi a díky zlevňování a snížené nákupní aktivitě spotřebitelů došlo ke zpomalení růstu hodnoty transakcí, nárůst v počtu transakcí zůstává stále výrazný. Spotřebitelé si jsou vědomi toho, že platby kartou jsou bezpečnější a pohodlnější než platby hotovostní,
dodává Steve Perry.