Cannes, Praha 27. února 2004 – V roce 2003 využívalo multimediální služby t-zones 5,5 milionu uživatelů*. Rostoucí zájem o mobilní data se pozitivně odrazil ve zvýšení podílu nehlasových služeb (včetně SMS) na celkovém ARPU. Nejvyšší podíl nehlasových služeb na ARPU vykazuje tradičně Česká republika; T-Mobile Czech Republic zvýšil za poslední rok tento ukazatel z 19 % na 21 %. Další nárůst zaznamenaly downloads a messagingové služby.
t-zones, non voice ARPU
Nejsilnějším „t-zones teritoriem“ je Evropa – v Německu, Velké Británii, Rakousku, České republice a Nizozemí využívá tuto službu 4 miliony zákazníků. Zbývajících 1,5 milionu tvoří zákazníci ve Spojených státech. V České republice je na portálu t-zones registrováno necelých 300 000 uživatelů.
Růst užívanosti datových služeb se výrazně odrazil ve zvýšení podílu nehlasových služeb (včetně SMS) na celkovém ARPU – na evropských trzích činil v loňském roce 16 %, což je o 2 % více oproti roku 2002.
Downloads, novinky v hudbě
V roce 2003 zákazníci T-Mobile na celém světě stáhli 25 milionů motivů, evropští zákazníci pak plnou polovinu z tohoto počtu. Zákazníci T-Mobile v České republice patřili „ke špičce v oboru“ – stáhli 3,2 milionu motivů a předehnali tak i podstatně větší trhy. K nejpopulárnějším kategoriím patří hudba, zvláště vyzváněcí tóny, které tvoří polovinu ze všech downloads.
T-Mobile nedávno uvedl dvě novinky v oblasti mobilní hudby, které si rychle získávají oblibu. Tzv. realtones (poslední generace vyzváněcích tónů založená na skutečných hudebních nahrávkách) byly uvedeny v Německu, Velké Británii a Rakousku v říjnu 2003. Caller Tunes (zvuk či hudba, kterou slyší volající namísto standardního vyzváněcího tónu) zahájily provoz ve Velké Británii v prosinci 2003 a v Německu jako SoundLogo letos v polovině února. Obdobnou službu představil T-Mobile v České republice tento týden.
SMS, MMS; nové typy telefonů
Messagingové služby zaznamenaly v roce 2003 další rychlý růst – zákazníci T-Mobile odeslali 22 miliard SMS zpráv, což ve srovnání s rokem 2002 představuje nárůst o 5,5 miliardy. V Evropě zákazníci poslali 18,3 milionu MMS zpráv, přičemž se počet zákazníků za poslední rok zvýšil desetkrát.
MMS podporuje 39 % všech nových telefonů, 14 % prodaných telefonů je vybaveno fotoaparátem. Nové typy telefonů dále podporují Javu, mají velké barevné displeje, integrovaný fotoaparát, moderní vyzváněcí tóny a jednoduchý přístup k t-zones, často prostřednictvím speciální klávesy. To vše zjednodušuje přístup k službám na tomto mobilním portálu. V roce 2003 více než 90 % z celkového počtu telefonů prodaných v evropských sítích T-Mobile podporovalo datové služby (WAP a/nebo GPRS). Barevným displejem bylo vybaveno 42 % přístrojů, 48 % z nich podporovalo Javu.
O t-zones
Strategie T-Mobile v oblasti datových služeb se zaměřuje na sjednocení zábavných a mesagingových služeb na jednom místě v rámci multimediální služby t-zones. První zemí, která obdobnou službu (portál quick.cz) uvedla již v roce 2000, byl T-Mobile Czech Republic. Ostatní země T-Mobile představily t-zones v březnu 2003. Více než 150 partnerů spolupracuje na více než 500 službách t-zones, denně se na portálu objeví nejméně 300 novinek. Mezi nevětší partnery t-zones patří Sony, Universal Music, Turner Broadcasting, MTV, Sky, Financial Times nebo Wall Street Journal.
Poznámka
* „Uživatelem/aktivním uživatelem“ se rozumí zákazník T-Mobile, který přistoupil k multimediálnímu portálu alespoň jednou v daném měsíci (počítá se pouze jedna návštěva portálu).