Hlavní navigace

SWISS plně v rukou společnosti Lufthansa

Letecká společnost Deutsche Lufthansa AG oznámila, že získá zbývající akcie společnosti Swiss International Air Lines AG. Od 1. července 2007 bude Lufthansa prostřednictvím švýcarské společnosti AirTrust jejím jediným podílníkem.

Sdílet

Integrace SWISSu do skupiny Lufthansa proběhla rychle a úspěšně. Přínos sloučení byl vyčíslen na 200 milionů eur (300 milionů švýcarských franků) v roce 2006 a výrazně přesáhl původní očekávání. Wolfgang Mayrhuber, generální ředitel společnosti Lufthansa, uvedl: „Výsledky jasně hovoří o tom, že sloučení našich dvou firem dává ekonomický smysl. Je výsledkem strategické týmové spolupráce a současně důkazem kvality managementu i zaměstnanců společnosti SWISS.“ Mayrhuber dodal: „Její obchodní model je úspěšný a další ekonomický růst očekáváme také v budoucnu. SWISS bude dále působit pod svou značkou a bude se zaměřovat na švýcarský trh. I ve svazku s Lufthansou si SWISS zachová svou švýcarskou identitu.“

Christoph Franz, generální ředitel společnosti SWISS, uvedl: „Orientujeme se na výhody pro klienty obou aerolinií. Jako součást skupiny Lufthansa a člen Star Alliance přináší SWISS svým pasažérům nové destinace a vyšší frekvenci spojů, integrované věrnostní programy a přístup do letištních salonků Star Alliance. Výsledkem restrukturalizace je i obnova dálkové flotily. Integrace podtrhla také význam letiště v Curychu a s nárůstem provozu roste i počet nových pracovních míst, které jsme ve Švýcarsku vytvořili.“

Součástí obchodního modelu je zachování autonomního postavení společnosti SWISS ve skupině Lufthansa. SWISS má vlastní vedení ve Švýcarsku, svou vlastní flotilu i posádky. V rámci obchodní strategie skupiny Lufthansa zůstává Curych vedle Frankfurtu a Mnichova nadále klíčovým dopravním uzlem.

Díky vysoké vytíženosti transkontinen­tálních a navazujících letů poroste také dálková flotila SWISSu. Kromě již avizovaných pěti nových strojů se letka SWISSu v roce 2008 rozroste o tři Airbusy A340–300 a dva Airbusy A340–200 budou nahrazeny novými stroji. Tři A340–300 pojmou 228 cestujících ve třech třídách: 8 v první třídě, 48 v třídě business a 172 v ekonomické třídě. Nahrazené stroje nabízely místa pouze ve dvou třídách.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).