Potvrzují to údaje ČSOB Pojišťovny, která od začátku roku – za pouhých pět dní – přijala už 1620 hlášení, mezi nimiž nechyběly ani případy s odhadem škod v řádech milionů korun – takovými událostmi jsou například požár supermarketu či požár rozhledny.
„Z pohledu počtu událostí patří začátek roku 2012 k rekordním. Na živelní události byl zatím „nejbohatší“ v posledních letech rok 2010, ale ani v něm jsme nezaznamenali tak prudký nárůst hlášení hned v úvodu roku,“ uvedla ředitelka Odboru služeb klientům neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Iva Knapová.
Nejvíce škod bylo v ČSOB Pojišťovně zaznamenáno v úvodu roku v souvislosti s autonehodami vzniklými v důsledku přívalů sněhu a namrzání vozovky. Druhou nejvíce zastoupenou skupinou hlášení jsou.škody na majetku například v důsledku požáru. Třetí skupinu tvoří škody vzniklé v souvislosti s řáděním orkánu Andrea. „Zde ale předpokládáme, že počet hlášení se ve statistikách projeví s později, protože škody nám jsou klienty hlášeny s odstupem,“ doplnila Iva Knapová.
5 základních pravidel, jak postupovat při vzniku škody:
1. zabezpečte poškozenou věc, vozidlo nebo nemovitost, abyste jejich prostřednictvím neohrozili své zdraví, zdraví třetí osoby nebo životní prostředí
2. zabezpečte poškozenou věc proti dalšímu rozšiřování škody
3. oznamte vznik škody policii v případě, že ke škodě došlo protiprávním činem
4. oznamte vznik škody hasičům v případě vzniku požáru
5. nahlaste neprodleně pojistnou událost pojišťovně