Úspěšný nástup společnosti Home Credit do prvního čtvrtletí se nezastavil, ale pokračoval i v dalších měsících. Celá první polovina roku 2004 byla provázena zvýšeným zájmem klientů o nákup prostřednictvím spotřebitelských úvěrů Home Credit. Tomu odpovídá i nárůst v počtu uzavřených smluv. Jen ve spotřebitelských úvěrech jich v letošní první polovině roku bylo uzavřeno téměř 87 tisíc, což je o 27 % více než v loňském roce.
Generální ředitel Home Credit Finance a.s., Ing. Pavel Plachký vysvětluje příčinu zvýšené poptávky po spotřebitelských úvěrech takto: Zájem klientů o tento způsob financování podporuje uvádění výhodných akčních produktů, jejichž RPSN může být nulové nebo v řádu jednotek procent.
Zákazník má při volbě produktu možnost volby, a to jak při volbě délky splácení tak i při stanovení zálohové platby. „V současné době se výrazně projevuje trend v posunu k akčním produktům, které jsou pro klienty nejvíce zajímavé,“
vysvětluje dále Ing. Pavel Plachký.
Formou spotřebitelského úvěru bylo spotřební zboží nejčastěji pořizováno v měsíci květnu, kdy bylo uzavřeno o 45 % smluv více než ve stejném období loňského roku. Podobně tomu bylo i u poskytnuté jistiny. V tomto měsíci se oproti loňskému květnu zvýšila profinancovaná částka o 47 %.
Do zájmu o jednotlivé komodity zasahuje sezónnost, například před létem je ze spotřební elektroniky největší zájem o chladničky, před ME ve fotbalu se zvýšila poptávka po televizorech. Z dalšího typicky sezónního zboží je to například sportovní vybavení nebo zahradní nábytek.