Hlavní navigace

SOS vyzývá ke střízlivosti

Ke střízlivému nadhledu vyzvalo v pátek 18. června Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) diváky finále soutěže Česko hledá SuperStar. Reagovalo tak na výsledky některých průzkumů, ohlašující až 75% sledovanost nedělního pokračování soutěže.

Sdílet

Davové nadšení, které se organizátorům soutěže podařilo vzbudit, označilo SOS za velmi dobrý příklad toho, jak poměrně jednoduchými prostředky, podpořenými cílenou investicí, lze ovlivnit myšlení a chování konzumentů.

Znovu se názorně potvrdilo, jací jsme spotřebitelé. Pozváním k zábavné hře je nás možné lehko oslovit, řekl v souvislosti se soutěží, koncipovanou jako hledání pěveckých talentů, předseda Republikového výboru SOS František Lobovský. Na obdobném principu jsou založené i jiné – ve srovnání se SuperStar méně korektní – praktiky prodávajících, vábících soutěživé spotřebitele k telefonování na linky, u kterých není dostatečné upozornění, že jde o linku se zvýšeným tarifem, nebo předkládající lákavé nabídky výletů, bohužel s velmi manipulativní nabídkou často předraženého zboží, dodal F. Lobovský.

Sdružení, které F. Lobovský zastupuje, během roku 2003 reagovalo na 9055 podnětů a dotazů od spotřebitelů, kterým zdarma odpovídají poradci v síti sedmnácti poraden SOS. Zdrojem dalších rad a doporučení je informační server SOS (www.spotrebitele.info), který už brzy přivítá 333 333 návštěvníka. Stovky spotřebitelů v uplynulých měsících využili ke konzultacím spotřebitelského problému poradenskou linku SOS po telefonu 900 069 091 (za dotovanou cenu 6 Kč/min).

Osobně bych spíše uvítal, kdyby v neděli obě finalistky zapomněly na duel a zazpívaly duet, třeba ten známý Život je jen náhoda; divákům bych doporučil poslat svou dárcovskou SMS na některou trvalejší aktivitu, například právě našeho SOS. Spotřebitel, který chce SOS obdarovat 6 Kč, což je cena hlasování v pěvecké soutěži, odešle ze svého mobilního telefonu textovou zprávu ve tvaru: SOS, adresovanou na číslo 900 0906, řekl F. Lobovský.

SOS již splnilo svou zákonnou povinnost a oznámilo konání veřejné sbírky Magistrátu hlavního města Prahy, který bude provádění sbírky kontrolovat. Z takto získaných prostředků bude SOS financovat výhradně poradenskou a osvětovou činnost Sdružení obrany spotřebitelů České republiky a případné soudní žaloby na společnosti, jež se dopouští protiprávního jednání.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky uvítá finanční dar, který lze poskytnout ve prospěch SOS dárcovskou textovou zprávu s textem: SOS, adresovanou na číslo 900 0906. Ti, kteří by chtěli obdarovat Sdružení obrany spotřebitelů ČR větší částkou, mohou poslat stejnou textovou zprávu na telefonní čísla 900 09 10, 900 09 30 a 900 09 50, kde dvě poslední číslice vyjadřují výši darované částky, tj. 10, 30 či 50 Kč (technicky zajišťuje Marketing Evolution s.r.o.).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).