SOS se systematicky zabývá tématem finančních služeb. Platební karty, včetně kreditních, jejich používání i zabezpečení a zároveň růst zadlužování spotřebitelů jsou tématem, který v této oblasti patří k prioritním. Proto SOS vypracovalo projekt zaměřený nejen na průzkum, kde vidí spotřebitelé největší problémy, ale i na vydání brožury (manuálu), v němž by spotřebitelé našli potřebné informace z této oblasti. Témata zpracovaná v brožuře budou vycházet z podrobné analýzy průzkumu, kterou provedou finanční odborníci SOS.
„Jsme si vědomi toho, že na trhu již existují podobné brožury, jenže z velké většiny je vydávaly bankovní domy. Není možné vyloučit, že se v těchto tiskovinách skrytě propagují jednotlivé produkty konkrétních bank. U našeho manuálu budou míst spotřebitelé jistotu, že je nezávislý a vychází z průzkumu jejich problémů a otázek, na něž hledají odpovědi,“ říká předseda RV SOS David Šmejkal.
Každý, kdo má zájem o vyplnění dotazníku, najde jej na www.spotrebitele.info. Každému, kdo na odděleném místě (z důvodu ochrany osobních údajů a zajištění anonymity) informačního webu www.spotrebitele.info vyplní kolonku „Zasílání novinek ze serveru“, bude manuál zaslán emailem. Každý, kdo se stane členem SOS, bude mít manuál připraven v nejbližší poradně SOS.