Hlavní navigace

Rozložení pojištění ukazuje, že Češi si více cení svého majetku než svého života a zdraví

Z výzkumného šetření realizovaného pro Českou pojišťovnu* vyplývá, že nejužívanějším pojistným produktem v České republice je povinné ručení, které má ve třetím čtvrtletí sjednáno 42 % lidí. Na druhém místě je pojištění domácností, které má sjednáno 36 % dotázaných. Životní pojištění využívá 28 % a úrazové 29 % lidí.

Sdílet

Na dalších příčkách se umístilo úrazové pojištění dětí (11 %), havarijní pojištění (10 %), životní pojištění pro děti (5 %), důchodové pojištění (2 %) a pojištění závažných onemocnění (1 %). Jako nejdůležitější ovšem vnímáme pojištění domácností a životní a úrazové pojištění. Právě životní pojištění stejně tak jako pojištění domácností chce do půl roku uzavřít více než 2 % dotázaných, kteří tyto produkty doposud nevyužívají. Životní pojištění lidé z 82 % uzavírají pomocí pojišťovacích poradců.

Výsledky výzkumu potvrzují naše předpoklady. Lidé začínají více myslet na své blízké a na budoucnost. Udržet si životní úroveň i v případě neočekávané události je stále důležitější, stejně tak jako je tomu v evropských zemích, komentuje výsledky Miroslav Řezník, ředitel marketingu České pojišťovny. V současné době trh nabízí více druhů pojištění. I z těchto důvodů lidé upřednostňují uzavření životní pojistky prostřednictvím kvalitního poradce před jinými variantami uzavírání smluv. Očekávají osobní kontakt, chtějí vysvětlit možnosti pojistek a konkrétní doporučení, dodává Řezník.

Zájem o životní pojištění v České republice rok od roku roste, jeho objem však stále ještě nedosahuje objemu tohoto pojištění v evropských státech, kde životní pojištění předstihlo i pojištění neživotní. V České republice je podíl životního pojištění na celkovém předepsaném pojistném 34,2 %, neživotního 65,8 %. V zemích EU je poměr životního a neživotního pojištění zhruba opačný. Z údajů České asociace pojišťoven vyplývá, že u pojištění pro případ dožití a u pojištění pro případ smrti nebo dožití, tedy produktů tzv. soukromého životního pojištění, které se podílejí 62 % na celkovém předepsaném pojistném v životním pojištění, došlo za 1. pololetí roku 2003 k meziročnímu nárůstu 38 %.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav s tržním podílem přesahujícím 37 procent. Spravuje 14,5 milionu smluv. Jejím hlavním akcionářem je společnost CESPO B.V. ze skupiny PPF.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).