Hlavní navigace

Raiffeisenbank a eBanka dokončí integraci 7. července, spojená banka chce pokračovat v další expanzi

Právní fúze Raiffeisenbank a eBanky skončí 7. července. Raiffeisenbank a eBanka budou od tohoto data vystupovat pod společným názvem Raiffeisenbank a budou využívat jednotný bankovní kód 5500. Pobočky eBanky jsou postupně přeznačovány do barev Raiffeisenbank, přeměna by měla být dokončena do poloviny srpna. Spojená banka chce pokračovat v další expanzi, na kterou má od akcionářů k dispozici zdroje ve výši přes 70 miliard korun.

Sdílet

Integrační proces Raiffeisenbank a eBanky, který začal v létě 2006, bude zakončen 7. července. „K tomuto datu bude ukončena právní fúze obou bank, od 7. července budeme používat pouze název Raiffeisenbank, dojde rovněž k zániku bankovního kódu eBanky. Všechny účty klientů eBanky budou od 7. července využívat nový bankovní kód 5500,“ uvedl generální ředitel Raiffeisenbank Lubor Žalman. Právní subjekt eBanka, a.s. tedy k 7. červenci zanikne a veškeré jeho závazky přejdou na Raiffeisenbank.

Bankovní kód eBanky 2400 tedy k 7. červenci zaniká. Banka o tomto kroku již kromě svých klientů informovala i ostatní peněžní ústavy a zhruba tisícovku nebankovních institucí, jako jsou např. energetické společnosti, pojišťovny či mobilní operátoři. „Klientů z řad soukromých osob se tato změna nijak výrazně nedotkne, banka jim automaticky změní veškeré trvalé příkazy či inkasa. Nový kód tak budou muset pouze nahlásit svému zaměstnavateli, vše ostatní za ně vyřídíme,“ řekl generální ředitel eBanky Martin Kolouch.

Platby, které budou po 7. červenci zasílány na původní kód eBanky, budou automaticky přesměrovány na nové číslo účtu. „Toto přechodné období bude trvat půl roku, tedy až do počátku roku 2009,“ vysvětlil Martin Kolouch.

Spojená banka bude vystupovat pod značkou Raiffeisenbank. „Z eBanky si spojená banka vezme především nejkvalitnější internetové bankovnictví na českém trhu, které bude využívat účet eKonto, náš vlajkový produkt v oblasti běžných účtů,“ prohlásil Martin Kolouch. Rozsah ani kvalita nabízených služeb se přitom nezmění, stávajícím klientům zůstanou zachovány jejich současné produkty. „To se týká především internetového bankovnictví eBanky, rozhodně nedojde k jeho zániku či jakýmkoli změnám,“ dodal s tím, že banka si chce i po spojení udržet vysokou spokojenost klientů. Raiffeisenbank i eBanka mají nejspokojenější klienty na českém trhu, spokojenost navíc i v náročném procesu integrace výrazně vzrostla (zdroj: TNS Aisa).

Mění se rovněž vzhled poboček eBanky, které jsou postupně „přebarvovány“ do barev Raiffeisenbank. „Tato přeměna by měla být dokončena v polovině srpna. Ve druhé fázi budou pobočky v následujících měsících postupně přeměněny do nového moderního vzhledu platného pro celou skupinu Raiffeisen ve střední a východní Evropě. Česká republika je první zemí, kde se budou tyto nové pobočky budovat,“ dodal Lubor Žalman s tím, že banka bude otevírat i zcela nové pobočky a cílově jich chce mít přibližně 130 oproti současným 102 obchodním místům.

K datu právní fúze budou rovněž spuštěny nové internetové stránky Raiffeisenbank. Stránky budou nadále využívat doménu www.rb.cz, po přihlášení na stávající stránky eBanky budou klienti automaticky přesměrováni na nový web spojené banky.

Od 7. července platí rovněž nový ceník služeb platný pro spojenou banku. Nedochází přitom ke změně žádných poplatků, mění se pouze struktura a názvosloví ceníku. Nový ceník by měl být pro klienty stručnější a přehlednější, např. i kvůli barevnému odlišení jednotlivých kapitol.

Spojená banka se chce při poskytování svých služeb zaměřit především na domácnosti s nadprůměrnými příjmy žijící v městech nad 50 tisíc obyvatel. Těmto klientům chce nabídnout nejen základní služby, ale i následné poradenství, např. v oblasti hypotečních úvěrů či finančního plánování. Kromě toho bude rozvíjet služby i pro podnikatele a velké firemní klienty.

Další expanzi a krytí úvěrových potřeb klientů má banka zabezpečenu od svých akcionářů zdroji ve výši dosahující téměř 70 miliard korun. „Tato suma ve spojení s nárůstem primárních vkladů pokryje naši expanzi nejméně na příští tři roky,“ upřesnil Lubor Žalman. Částka je tvořena kombinací navýšení základního jmění, podřízeného dluhu a úvěrové linky. Akcionáři rovněž reinvestují 80% vytvořeného zisku zpět do rozvoje banky.

Spojování Raiffeisenbank a eBanky začalo v létě 2006, kdy Raiffeisen International koupila 100% v eBance od skupiny PPF. Obě banky postupně začaly propojovat své prodejní sítě a nabízet společné produkty, jako je např. účet eKonto. O dosavadní úspěšnosti integrace svědčí mj. fakt, že i v tomto náročném procesu obě banky prodávaly rekordní množství produktů a zvyšovaly své zisky. „Naprosto výjimečným faktem je, že se nám i při integraci dařilo zvyšovat počty klientů. Nejen, že neustále přicházeli noví klienti, ale především výrazně klesla odchodovost stávajících zákazníků. U stávajících klientů se navíc výrazně zvýšila jejich spokojenost,“ uzavřel Lubor Žalman.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).