Půl roku po vstupu do EU: ČS poskytla firmám a municipalitám téměř 2 mld. Kč na projekty spolufinancované ze Strukturálních fondů EU

Za šest měsíců existence EU Programu České spořitelny a za šest měsíců členství České republiky v Evropské unii (EU) poskytla Česká spořitelna firmám a municipalitám úvěry na financování projektů, které zároveň žádají o dotaci ze Strukturálních fondů EU, v celkovém objemu 1,941 mld. Kč. Česká spořitelna zahájila svůj EU Program v dubnu 2004. EU Program představuje komplexní nabídku produktů, služeb a aktivit k pokrytí potřeb klientů v souvislosti s podnikáním v EU. Hlavní důraz je kladen na spolufinancování projektů, které žádají o dotace ze Strukturálních fondů EU.

Sdílet

K 31. říjnu letošního roku poskytla Česká spořitelna celkem 81 úvěrů, z toho 53 podnikatelům či firmám a 28 municipalitám. V jednání máme dalších přibližně 60 podnikatelských úvěrů v objemu zhruba 1,4 mld. Kč, uvedl Karel Mourek, ředitel úseku Komerční centra České spořitelny.

„K zájmu firem o naše služby přispěla velkou měrou také série odborných seminářů, se kterými jsme začali již na jaře roku 2003. Zatím poslední cyklus 15 regionálně zaměřených seminářů se konal během října a listopadu tohoto roku. Cílem bylo seznámit podnikatele a firmy s aktuální situací i prvními zkušenostmi s čerpáním peněz ze Strukturálních fondů,“ dodal Karel Mourek.

EU semináře, které Česká spořitelna pořádá po celé republice v rámci informační části EU Programu, se setkaly s velkým ohlasem ze strany podnikatelů i firem. Podzimních seminářů se zúčastnilo více než 240 subjektů, především tzv. malých a středních podniků a tento cyklus navázal na dalších 30 přednášek pro podnikatele, které Česká spořitelna pořádala od března do června a kterých se zúčastnilo více než 450 podnikatelů a firem.

Posluchači hodnotili semináře velice kladně. Více než 90 procent účastníků považuje seminář za přínosný či velmi přínosný, přibližně 86 procent posluchačů hodlá aktivně využít prezentované informace.

Semináře pro podnikatelské subjekty budou pokračovat i v příštím roce. Stejně jako letos bude Česká spořitelna pomáhat svým klientům při získávání informací významných pro jejich úspěšné podnikání.

Klára Gajdušková,
Tisková mluvčí
České spořitelny, a.s.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).